Nu deșurubați elementul de fixare mai mult de 90 de grade.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 18
Deșurubați bolțurile roților.
Pasul 19
Scoateți roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T3
Pasul 20
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare ce conectează bieleta antiruliu la telescopul amortizorului și pe cele ce conectează telescopul amortizorului la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Slăbiți piulița și îndepărtați bara de stabilizare de pe suportul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.6.
Pasul 23
Scoateți senzorul gărzii la sol de pe brațul de control al suspensiei.
Rețineți!
Unele mașini nu sunt echipate cu senzor al gărzii la sol.
Pasul 24
Deșurubați piulița și scoateți șurubul de fixare din partea de jos a amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.14.
Pasul 25
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 26
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16". Folosiți un port tarod.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 29
Decuplați articulația sferică de pe braț. Folosiți o rangă.
Pasul 30
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Pasul 31
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 32
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 33
Comprimați arcul.
Pasul 34
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6.
Pasul 35
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 36
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 37
Îndepărtați arcul.
Pasul 38
Curățați suporturile arcurilor elicoidale. Curățați tija amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 40
Comprimați arcul.
Pasul 41
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 42
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – VW Touran 1T3. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 43
Decomprimați arcul.
Pasul 44
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 45
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții. Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 46
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Dacă e nevoie, folosiți un ciocan cu cap moale.
Pasul 47
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 48
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 49
Înșurubați elementele de fixare ale bucșei rotulei de suspensie (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 50
Instalați și strângeți noul bolț al portfuzetei. Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.14. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Rețineți!
Cuplul de strângere este indicat pentru portfuzeta din oțel.
Pasul 51
Fixați bara de stabilizare pe suportul de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 52
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor.
Pasul 53
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16".
Pasul 54
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 55
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Touran 1T3
Pasul 56
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 57
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16". Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Pasul 58
Instalați capacul jantei.
Pasul 59
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 60
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.
Pasul 61
Curățați locul de montare al grilei de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 62
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 63
Curățați pivoții brațelor ștergătoarelor de parbriz. Folosiți o perie de sârmă. Tratați pivoții brațelor ștergătoarelor de parbriz. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Reinstalați brațele ștergătoare.
Pasul 65
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW TOURAN (1T3)
Vezi mai mult
Cum să-ți descui automobilul fără cheie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea arborelui cardanic de unul singur | Restaurarea transmisiei – Partea 1
6 produse de top pentru îmbunătățirea automobilului tău | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli de curățare a habitaclului automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW TOURAN