Nu deșurubați elementul de fixare mai mult de 90 de grade.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 18
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T3
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare ce conectează bieleta antiruliu la telescopul amortizorului și pe cele ce conectează telescopul amortizorului la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Slăbiți piulița și îndepărtați bara de stabilizare de pe suportul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.6.
Pasul 23
Scoateți senzorul gărzii la sol de pe brațul de control al suspensiei.
Rețineți!
Unele mașini nu sunt echipate cu senzor al gărzii la sol.
Pasul 24
Deșurubați piulița și scoateți șurubul de fixare din partea de jos a amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.14.
Pasul 25
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 26
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16". Folosiți un port tarod.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 29
Decuplați articulația sferică de pe braț. Folosiți o rangă.
Pasul 30
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Pasul 31
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 32
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Touran 1T3. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 33
Comprimați arcul.
Pasul 34
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6.
Pasul 35
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 36
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 37
Îndepărtați arcul.
Pasul 38
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Touran 1T3. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 39
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 40
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 41
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 42
Comprimați arcul.
Pasul 43
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 44
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 51
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 52
Înșurubați elementele de fixare ale bucșei rotulei de suspensie (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 53
Instalați și strângeți noul bolț al portfuzetei. Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.14. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Rețineți!
Cuplul de strângere este indicat pentru portfuzeta din oțel.
Pasul 54
Fixați bara de stabilizare pe suportul de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 55
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor.
Pasul 56
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16".
Pasul 57
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 58
Montați roata.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Touran 1T3. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 59
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 60
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi. Folosiți un capăt de cheie tubulară cu 12 laturi de 15/16". Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Pasul 61
Instalați capacul jantei.
Pasul 62
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 63
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.
Pasul 64
Curățați locul de montare al grilei de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 65
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 66
Curățați pivoții brațelor ștergătoarelor de parbriz. Folosiți o perie de sârmă. Tratați pivoții brațelor ștergătoarelor de parbriz. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Reinstalați brațele ștergătoare.
Pasul 68
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.