Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Peugeot 107 PM PN - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți dopurile de fixare ale brațelor ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 4
Desfaceți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Scoateți brațele ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 6
Instalați clemele capacului ștergătorului. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 7
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 8
Scoateți capacele de protecție ale brațelor ștergătoarelor.
Pasul 9
Tratați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Decuplați conectorul ștergătorului de parbriz. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 12
Scoateți panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 16
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 22
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Scoateți piulița de fixare. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 24
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați suportul de fixare al furtunului de frână de pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 27
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 29
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 33
Scoateți splintul. Folosiți o rangă.
Pasul 34
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 36
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 37
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: arc spiral – Peugeot 107 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 38
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 39
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 40
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 41
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Peugeot 107 PM PN – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 43
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 44
Comprimați arcul.
Pasul 45
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 47
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Peugeot 107 PM PN. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 48
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 49
Îndepărtați arcul.
Pasul 50
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 51
Comprimați arcul.
Pasul 52
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 53
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie cu lanț. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 54
Decomprimați arcul.
Pasul 55
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 56
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 57
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Peugeot 107 PM PN
Pasul 59
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 60
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 61
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 62
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 63
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 64
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Peugeot 107 PM PN. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 65
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 66
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 67
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 68
Înșurubați suportul de fixare al furtunului de frână pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 70
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 52 Nm.
Pasul 71
Instalați piulița de fixare.
Pasul 72
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 73
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 74
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 75
Instalați splintul. Folosiți o rangă.
Pasul 76
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 77
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 78
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 79
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 80
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Peugeot 107 PM PN
Pasul 81
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 82
Coborâți autovehiculul.
Pasul 83
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 84
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 85
Instalați panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 86
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 87
Atașați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 88
Instalați capacele de protecție a brațelor ștergătoarelor.
Pasul 89
Instalați clemele capacului ștergătorului.
Pasul 90
Atașați furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 91
Reinstalați brațele ștergătoare.
Înlocuirea: arc spiral – Peugeot 107 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 92
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 93
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 94
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 95
Închideți capota.
Pasul 96
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 97
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul PEUGEOT 107 Hatchback (PM, PN)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru PEUGEOT 107 Hatchback (PM_, PN_)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari singur o bară de protecție | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 scule care simplifică incredibil reparațiile automobilelor | Sfaturile utile de la AUTODOC
3 lucruri pe care trebuie să le cunoști înainte de cumpărarea anvelopelor de vară | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la PEUGEOT 107