Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți dopurile de fixare ale brațelor ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 4
Desfaceți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Scoateți brațele ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 6
Instalați clemele capacului ștergătorului. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 7
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 8
Scoateți capacele de protecție ale brațelor ștergătoarelor.
Pasul 9
Tratați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Decuplați conectorul ștergătorului de parbriz. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 12
Scoateți panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 16
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 22
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Scoateți piulița de fixare. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 24
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați suportul de fixare al furtunului de frână de pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 27
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 29
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 33
Scoateți splintul. Folosiți o rangă.
Pasul 34
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 36
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 37
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 38
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 39
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 40
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 41
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Peugeot 107 PM PN – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 43
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Peugeot 107 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 44
Comprimați arcul.
Pasul 45
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 47
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
AUTODOC recomandă:
Examinați cu atenție burduful, tamponul și bara de sprijin amortizor. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 48
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 49
Îndepărtați arcul.
Pasul 50
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 51
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 52
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 53
Comprimați arcul.
Pasul 54
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 55
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie cu lanț. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 56
Decomprimați arcul.
Pasul 57
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 58
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 59
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Peugeot 107 PM PN
Pasul 60
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 61
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 62
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 63
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 64
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 65
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 66
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Peugeot 107 PM PN. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 67
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 68
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 69
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 70
Înșurubați suportul de fixare al furtunului de frână pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 71
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 72
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 52 Nm.
Pasul 73
Instalați piulița de fixare.
Pasul 74
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 75
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 76
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 77
Instalați splintul. Folosiți o rangă.
Pasul 78
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 79
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 80
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 81
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Peugeot 107 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 82
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Peugeot 107 PM PN
Pasul 83
Coborâți autovehiculul.
Pasul 84
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 85
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 86
Instalați panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 87
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 88
Atașați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 89
Instalați capacele de protecție a brațelor ștergătoarelor.
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 93
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 94
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 95
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 96
Închideți capota.
Pasul 97
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 98
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul PEUGEOT 107 Hatchback (PM, PN)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru PEUGEOT 107 Hatchback (PM_, PN_)
Vezi mai mult
Cum să-ți descui automobilul fără cheie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la PEUGEOT 107