Cum să schimbați: arc spiral din față la Fiat Doblo Cargo | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
22
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT Doblo Cargo (223_) 1.3 JTD 16V Multijet,
FIAT Doblo Cargo (223_) 1.9 JTD Multijet,
FIAT Doblo Cargo (223_) 1.9 JTD (223ZXE1A),
FIAT Doblo Cargo (223_) 1.9 JTD,
FIAT Doblo Cargo (223_) 1.3 JTD 16V
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față FIAT DOBLO 1 (223) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru Doblo Cargo (223_) și alte modele FIAT
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. AUTODOC recomandă:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 7
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 8
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Doblo Cargo
Pasul 9
Scoateți roata.
Pasul 10
Scoateți furtunul de frână.
Pasul 11
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 12
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți un port tarod.
Pasul 13
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 14
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 15
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Fiat Doblo Cargo – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 17
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 18
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. Profesioniștii recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6.
Pasul 23
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 24
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 25
Îndepărtați arcul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 26
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 27
Comprimați arcul.
Pasul 28
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 29
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 30
Decomprimați arcul.
Pasul 31
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 32
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 33
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 34
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 35
Tratați elementele de fixare ale portfuzetei. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 37
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 38
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Doblo Cargo. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 39
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 40
Tratați elementele de fixare ale furtunului de frână. Folosiți spray WD-40.
Pasul 41
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 42
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 43
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 44
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Fiat Doblo Cargo
Pasul 45
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 46
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 32 Nm.
Pasul 47
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 50
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 51
Închideți capota.
Pasul 52
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Doblo I Cargo (223)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT Doblo Cargo (223_)
Vezi mai mult
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 sfaturi utile pentru conducătorii auto începători | Sfaturi utile de la AUTODOC
8 obiceiuri proaste de conducere | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT DOBLO