Cum să schimbați: arc spiral din față la Fiat Punto 199 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
1
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT GRANDE PUNTO (199) 1.3 D Multijet,
FIAT GRANDE PUNTO (199) 1.3 D Multijet,
FIAT GRANDE PUNTO (199) 1.3 D Multijet (199.AXD11, 199.AXD1A, 199.AXD1B,...,
FIAT GRANDE PUNTO (199) 1.3 D Multijet
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe FIAT PUNTO 199 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru GRANDE PUNTO (199) și alte modele FIAT
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Utilizați următoarea procedură:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți clemele de la grila de plastic. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 4
Deșurubați dispozitivele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 5
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 6
Ridicați grila de protecție din plastic a ștergătorului.
Pasul 7
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 10
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 11
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 12
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 13
Scoateți roata.
Pasul 14
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 15
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 20
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 21
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Punto 199
Pasul 23
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 24
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 25
Comprimați arcul.
Pasul 26
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 29
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 30
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 31
Îndepărtați arcul.
Pasul 32
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 33
Comprimați arcul.
Pasul 34
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 35
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 36
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H8. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 44 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 37
Decomprimați arcul.
Pasul 38
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 39
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 40
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 41
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 44
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 45
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 46
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 47
Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor. FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 48
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 105 Nm.+45°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 49
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 50
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 51
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 53
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 199. Experții AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 54
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Fiat Punto 199
Pasul 55
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 56
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 57
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 58
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 52 Nm.
Pasul 59
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 60
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 61
Strângeți elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 62
Instalați elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului.
Pasul 63
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 64
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 65
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Grande Punto Hatchback (199)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT GRANDE PUNTO (199)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 6 trucuri de viață cu WD-40 | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT GRANDE PUNTO