Cum să schimbați: arc spiral din față la Fiat Punto 188 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
16
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,...,
FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V,
FIAT PUNTO (188) 1.4
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe FIAT PUNTO 2 (188) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru PUNTO (188) și alte modele FIAT
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Fiat Punto 188 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 7
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 8
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 9
Scoateți roata.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ce unesc furtunul de frână la telescopul amortizorului.
Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Decuplați elementul de fixare al furtunului de frână de la bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 15
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 16
Scoateți șuruburile de fixare. Folosiți o rangă.
Pasul 17
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți o rangă.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №19.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Punto 188
Pasul 19
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 20
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. Experții AUTODOC recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 21
Comprimați arcul.
Pasul 22
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 24
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 25
Îndepărtați arcul.
Pasul 26
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 27
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 28
Comprimați arcul.
Pasul 29
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 30
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 31
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 59 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 32
Decomprimați arcul.
Pasul 33
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 34
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 35
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Fiat Punto 188 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 36
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 38
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 39
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Fiat Punto 188 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 40
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №15. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.
Pasul 41
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №15. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 42
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 43
Strângeți elementul de fixare ale furtunului de frână. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 44
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 45
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Punto 188. Sfatul util de la experții AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 47
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Fiat Punto 188
Pasul 48
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 49
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 86 Nm.
Pasul 50
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 59 Nm.
Pasul 51
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 53
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 54
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Punto II Hatchback (188)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT PUNTO (188)
Vezi mai mult
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie făcut dacă cureaua scârțâie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea cricului de unul singur | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT PUNTO