Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 7
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 9
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 11
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Citroen C3 1
Pasul 12
Scoateți roata.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor. Folosiți o rangă.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 20
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 22
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 26
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți un ciocan.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22.
AUTODOC recomandă:
Citroen C3 1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 29
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 31
Comprimați arcul.
Pasul 32
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 34
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 35
Îndepărtați arcul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C3 1. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 36
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 37
Comprimați arcul.
Pasul 38
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 39
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 40
Decomprimați arcul.
Pasul 41
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 42
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 43
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Citroen C3 1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 44
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 45
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 46
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 47
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 48
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C3 1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 49
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 51
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 52
Înșurubați elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 53
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 54
Strângeți elementul de fixare al bieletei antiruliu. Utilizați o cheie tubulară №17.
Pasul 55
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor.
Pasul 56
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 59 Nm.
Pasul 57
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 58
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 52 Nm.
Pasul 59
Strângeți piulița arborelui conducător. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 60
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 61
Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 62
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 63
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 64
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Citroen C3 1
Pasul 65
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 66
Coborâți autovehiculul.
Pasul 67
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 245 Nm.
Pasul 68
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 69
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 70
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 71
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 72
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 73
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 74
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN C3 I Hatchback (FC, FN)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN C3 I Hatchback (FC_, FN_)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 cele mai frecvente cauze ale scurgerilor de ulei | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește prezonul unei roți | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN C3