Instalați clemele capacului ștergătorului. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 8
Scoateți capacele de protecție ale brațelor ștergătoarelor.
Pasul 9
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Decuplați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 12
Scoateți panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 16
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 22
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Scoateți piulița de fixare. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 24
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 26
Deșurubați suportul de fixare al furtunului de frână de pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Scoateți splintul. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 28
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 29
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 30
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 31
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Decuplați brațul inferior de la fuzetă.
Pasul 34
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 35
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 38
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 39
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 40
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 41
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Citroen C1 1 PM PN – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 43
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 44
Comprimați arcul.
Pasul 45
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 47
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 48
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 49
Îndepărtați arcul.
Pasul 50
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 51
Comprimați arcul.
Pasul 52
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 53
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie cu lanț. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 54
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 55
Decomprimați arcul.
Pasul 56
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 57
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 59
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 60
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 61
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 62
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 63
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 64
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 65
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 66
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 67
Instalați splintul. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 68
Înșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare de brațul de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 70
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 71
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 48 Nm.
Pasul 72
Îndepărtați suportul de sub braț.
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 73
Înșurubați suportul de fixare al furtunului de frână pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 74
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 75
Instalați piulița de fixare.
Pasul 76
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 77
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 78
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 79
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 80
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 81
Montați roata.
Înlocuirea: arc spiral – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 82
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 83
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 84
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Pasul 85
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 86
Instalați panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 87
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 88
Atașați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 89
Instalați capacele de protecție a brațelor ștergătoarelor.
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 93
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 94
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 95
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 96
Închideți capota.
Pasul 97
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN C1 I
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN C1 (PM_, PN_)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționezi un volan de direcție | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN C1