Cum să schimbați: arc spiral din față la Citroen Xsara Picasso | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
3
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 16V,
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi,
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe CITROEN XSARA PICASSO (N68) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru XSARA PICASSO (N68) și alte modele CITROËN
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 14
Scoateți roata.
Pasul 15
Scoateți cuiul spintecat al piuliței axei. Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți un port tarod.
Pasul 18
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17.
Pasul 20
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 27
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 28
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 29
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 30
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 31
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 32
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen Xsara Picasso. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 33
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 34
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Citroen Xsara Picasso
Pasul 35
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 36
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 37
Comprimați arcul.
Pasul 38
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 40
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 41
Îndepărtați arcul.
Pasul 42
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen Xsara Picasso. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 43
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 44
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 45
Comprimați arcul.
Pasul 46
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 47
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 49 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 48
Decomprimați arcul.
Pasul 49
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 50
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 51
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Citroen Xsara Picasso – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 52
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 53
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 54
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 55
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 56
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
Înlocuirea: arc spiral – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 57
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 58
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 59
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 60
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 61
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 44 Nm.
Pasul 62
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 63
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 64
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 245 Nm.
Pasul 65
Instalați cuiul spintecat al piuliței axei. Folosiți o rangă.
Pasul 66
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.
Pasul 67
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 68
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Citroen Xsara Picasso. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 71
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 72
Coborâți autovehiculul.
Pasul 73
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 74
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 75
Atașați elementele de fixare din partea de sus a carcasei microfiltrului.
Pasul 76
Reinstalați brațele ștergătoare.
Pasul 77
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 19 Nm.
AUTODOC recomandă:
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 78
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 79
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 80
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 81
Închideți capota.
Pasul 82
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN Xsara Picasso (N68)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN XSARA PICASSO (N68)
Vezi mai mult
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari un parbriz ciobit sau crăpat | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN XSARA