Cum să schimbați: amortizoare din spate la Fiat Bravo 2 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
1
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT BRAVO II (198) 1.4 16V (198AXS1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXM1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXD1A),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 LPG (198AXA1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198257),
FIAT BRAVO II (198) 2.0 D Multijet (198AXPIB),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXB1A),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXC1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 (198AXA1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198AXG1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.4 T-Jet (198AXF1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXL1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.9 D Multijet (198AXE1A),
FIAT BRAVO II (198) 2.0 D Multijet (198AXN1B)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește amortizoare din spate FIAT BRAVO 2 (198) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Amortizor pentru BRAVO II (198) și alte modele FIAT
Înlocuirea: amortizoare – Fiat Bravo 2. Experții AUTODOC recomandă:
Ambele telescoape ale amortizoarelor suspensiei spate trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru telescopul amortizorului stânga și dreapta a suspensiei spate.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Fiat Bravo 2 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capacul compartimentului pentru bagaje.
Pasul 2
Scoateți dopul elementului de fixare de sus a amortizorului.
Pasul 3
Slăbiți elementul de fixare de sus al amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți clești cu blocare.
Pasul 4
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 5
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 6
Ridicați partea din spate a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 7
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: amortizoare – Fiat Bravo 2. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 8
Scoateți roata.
Pasul 9
Susțineți bara de torsiune spate. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Înșurubați elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți un port tarod.
Pasul 12
Deșurubați elementul de fixare superior al amortizorului.
Pasul 13
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №19.
Pasul 14
Îndepărtați amortizorul.
Pasul 15
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
Înlocuirea: amortizoare – Fiat Bravo 2. Sfatul util:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 16
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 17
Amplasați amortizorul sub aripa roții și fixați-l.
Pasul 18
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 19
Înșurubați elementul de fixare de jos al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19.
Pasul 20
Ridicați cricul hidraulic pentru cutii de viteze cu 10-15 cm.
Pasul 21
Strângeți elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 22
Îndepărtați suportul de sub grinda punții din spate.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: amortizoare – Fiat Bravo 2. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 23
Montați roata.
Înlocuirea: amortizoare – Fiat Bravo 2. Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 24
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 25
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 26
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 27
Strângeți elementul de fixare superior al amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți clești cu blocare. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 28
Tratați elementele de fixare ale amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 29
Instalați dopul elementului de fixare de sus a amortizorului.
Pasul 30
Închideți capacul compartimentului pentru bagaje.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Bravo II Hatchback (198)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT BRAVO II (198)
Vezi mai mult
6 produse de top pentru îmbunătățirea automobilului tău | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori de înlocuire a bujiilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește prezonul unei roți | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT BRAVO