Cum să schimbați: flansa amortizor din față la BMW E39 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
7
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiesc rulment sarcină amortizor pe BMW 5 E39 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Flansa Amortizor pentru 5 Sedan (E39) și alte modele BMW
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire este identică pentru suporturile telescopului amortizorului de stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Toate suporturile telescoapelor de amortizor față trebuie înlocuite simultan.
Asigurați-vă că ați înlocuit toate șuruburile și piulițele cu auto-blocare în timpul instalării.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - BMW E39 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 8
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 9
Deșurubați elementele de fixare ale învelișului din plastic al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Scoateți învelișul din plastic al brațului de control.
Pasul 11
Curățați elementele de fixare ce unesc brațul de control cu subcadrul. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 12
Slăbiți elementul de fixare față al brațului de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți).
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale senzorului de nivelare a farurilor. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de nivelare a farurilor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Deșurubați elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 18
Deșurubați dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 23
Îndepărtați suportul de pe lonjeronul amortizorului.
Pasul 24
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 25
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că susțineți portfuzeta.
Pasul 26
Instalați elementul de fixare spate a brațului suspensiei.
Pasul 27
Coborâți autovehiculul.
Pasul 28
Deschideți capota motorului.
Pasul 29
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 32
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 33
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 34
Comprimați arcul.
Pasul 35
Scoateți capacul suportului telescopului amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 36
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 38
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Profesioniștii recomandă:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 39
Curățați locul de montare al suportului telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 41
Instalați un nou element de montaj superior al barei de sprijin amortizor.
Pasul 42
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 64 Nm.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 47
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 48
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 24 Nm.
Pasul 49
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 50
Închideți capota.
Pasul 51
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 52
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 53
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 54
Instalați elementul de fixare spate a brațului suspensiei.
Pasul 55
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 56
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 57
Instalați suportul pe lonjeronul amortizorului.
Pasul 58
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 59
Strângeți dispozitivul de fixare al suportului bieletei barei stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 60
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 81 Nm.
Pasul 61
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 62
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 63
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 64
Înșurubați elementul de fixare din spate, care unește brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 65
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 66
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 67
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți). Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 68
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 70
Instalați învelișul din plastic al brațului de control.
Pasul 71
Înșurubați elementele de fixare ale învelișului din plastic al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 72
Reconectați senzorul de reglare a înălțimii farurilor.
Pasul 73
Strângeți elementele de fixare ale senzorului de reglare a înălțimii farurilor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 74
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 75
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW E39. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 76
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 77
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 78
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 79
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 5 Sedan (E39)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 5 Sedan (E39)
Vezi mai mult
Cum să-ți repari automobilul cu AUTODOC CLUB
Restaurarea cricului de unul singur | Sfaturi utile de la AUTODOC
Înlocuirea ventilatorului de răcire a motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
6 produse de top pentru îmbunătățirea automobilului tău | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 5 SERIES