G-Tronic este o serie de transmisii automate, cu mod manual, instalate pe mașinile Mercedes-Benz și SsangYong. Primul G-Tronic a fost o cutie de viteze automată cu 4 viteze, scoasă pe piață în 1981. În prezent, producătorul fabrică transmisie G-Tronic cu 9 viteze. Toate aceste cutii de viteză sunt dezvoltări proprii ale Daimler AG. Se caracterizează prin fiabilitate, performanță înaltă și pot transmite cupluri înalte.
Principiul de operare al G-Tronic
G-Tronic se bazează pe transmisia automată clasică, cu convertor de cuplu hidraulic și control electronic. Începând cu anii ‘90, aceasta are și un mecanism de blocare a convertorului de cuplu. Inițial, acest lucru a permis șoferului să selecteze cea mai de sus viteză (una sau mai multe viteze superioare puteau fi blocate). Mai târziu, a contribuit la implementarea unui mod complet manual, prezent la toate generațiile următoare a acestei transmisii automate.
De regulă, aceste transmisii au câteva moduri automate de funcționare, cum ar fi de exemplu Sport, Comfort, Eco. Șoferul poate alege modul dorit apăsând un buton, un întrerupător special sau selector de pe consola centrală. Pentru a schimba în modul manual, trebuie să poziționați selectorul de viteze în poziția “D”, după care să îl împingeți în stânga, spre semnul “–”. Astfel se blochează viteza acționată în acel moment. După aceea, puteți schimba viteza în sus sau în jos, mutând selectorul spre “+” sau “–” respectiv. Schimbarea manuală a vitezei poate fi realizată și cu ajutorul schimbătoarelor cu padele (dacă vehiculul dispune de ele).
Transmisii G-Tronic populare
Versiune transmisie | Indice transmisie | Număr de viteze | Capacitate maximă motor, l | Cuplu motor maxim, N⋅m | Început producție | Dispunere mașină | Modele Mercedes-Benz | Modele SsangYong |
4G-Tronic | 722.3 (W4A040) | 4 | 6.0 | 570 | 1981 | RWD | S-Class W126; E-Class W123; S-Class W140; SL R107; E-Class W124; SL R129 | ― |
4G-Tronic | 722.4 (W4A020) | 4 | 3.0 | 250 | 1981 | RWD | S-Class W126; E-Class W123; C-Class W202; E-Class W124 | ― |
5G-Tronic | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) | 5 | 3.5; 4.3; 6.0 | 350; 420; 580 | 1996 | RWD, AWD | C-Class W202; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W211; C-Class W203; E-Class W212; M-Class W163; S-Class W140; S-Class W220 | Rodius AJ; Rexton Y200 |
5G-Tronic | 722.7 (W5A180) | 5 | 1.9 | 205 | 1998 | FWD | Vaneo W414; A-Class W168 | ― |
7G-Tronic | 722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, ) | 7 | 3.5; 5.5; 6.3 | 550; 700; 850 | 2003 | RWD, AWD | C-Class W204; S-Class W221; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W164; C-Class W205; E-Class W212; M-Class W166 | Chairman W |
9G-Tronic | 725.0 (NAG3) | 9 | 6.7 | 1000 | 2013 | RWD, AWD | C-Class W205; GLE W166; S-Class W222; E-Class W213; GLS X166; CLS W218 |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor G-Tronic
Defecțiuni | Transmisii |
Înfundarea răcitorului uleiului cutiei de viteze determină supraîncălzirea transmisiei. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Se defectează arcul kitului de ambreiaj al vitezei marșarier. | 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020) |
Supapa modulatorului cu vacuum se defectează des. | 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040) |
Bucșa dintre arborii transmisiei nu este suficient de rezistentă și se defectează des. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Electrovalvele corpului supapei se înfundă cu produse de uzură a kiturilor de ambreiaj. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580). |
Electrovalva de blocare a convertorului de cuplu se defectează prematur. | 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) |
Placa de circuit a corpului supapei se defectează adesea. | 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700) |
Se deteriorează unul dintre tamburii ambreiajului. | 722.7 (W5A180) |
Vibrațiile cauzate de stilul de condus agresiv determină deteriorarea severă a carcasei transmisiei. | 722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70) |
Transmisia începe să funcționeze defectuos din cauza murdăriei și neînlocuirii la timp a lichidului de transmisie. | 725.0 (NAG3) |
Comentați