GM 5L40-E și 5L50 sunt cutii de viteze automate cu 5 viteze și funcție de control manual. Sunt produse din 1999. Sunt instalate pe un număr de mașini produse de General Motors. În special mașini ale mărcilor precum Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel și Land Rover sunt echipate cu acestea. Se mai întâlnesc și pe modele BMW sub diferite coduri ale cutiei de viteze.
Cum funcționează GM 5L40-E și 5L50
Cutiile de viteze GM 5L40-E și 5L50 au la bază transmisia automată clasică, cu convertor de cuplu hidraulic și seturi de angrenaje planetare. Grație software-ului special, acestea au mai multe moduri de operare, asigurând setări optime pentru diferite condiții de condus. Codul manual poate fi activat prin mutarea schimbătorului de viteze în poziția corespunzătoare, marcată de exemplu cu “M” și glisând schimbătorul spre “+” sau “-” pentru a schimba vitezele în sus și în jos.
Caracteristicile tehnice ale transmisiilor GM 5L40-E și 5L50
cod cutie de viteze | Capacitate maximă motor, L | Cuplu motor maxim, Nm | Tip tracțiune | Început producție | Modele pe care au fost aplicate |
5L40E (A5S360R) | 3.6 | 360 | RWD, AWD | 1999 | Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36 |
5L50E (A5S390R) | 4.6 | 450 | RWD, AWD | 2000 | Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor GM 5L40-E și 5L50
- Pompa de ulei este sensibilă la turații maxime și are tendința de a se bloca.
- Uleiul se contaminează cu produse de uzură ale mecanismului de blocare a convertorului de cuplu.
- Electrovalvele și canalele unității hidraulice se înfundă dacă lichidul transmisiei nu este înlocuit la timp.
- Deficitul de ulei cauzează smucituri la schimbarea vitezelor.
- Cuplajele de frecare se supraîncălzesc și se pot distruge din cauza reducerii presiunii lubrifiantului.
- Pistoanele din cauciuc turnate se ard din cauza supraîncălzirii.
Comentați