Shiftronic este o funcție de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate și automatizate de pe mașinile Hyundai și Kia. A fost prezentată pentru prima dată în anii 1990. În prezent, este disponibilă pentru multe modele auto ale acestor mărci. Funcția Shiftronic permite șoferului să dețină un mai bun control asupra mașinii sale. Acest lucru este util la încetinire, depășire, condus în pantă sau pornirea pe gheață. Transmisia funcționează în modul automat atunci când funcția Shiftronic nu este necesară.
Principiul de operare al transmisiilor cu funcție Shiftronic
Software-ul special asigură operarea funcției Shiftronic. Există două modalități de angajare a modului manual: prin mutarea manetei schimbătorului de viteze din poziția “D” într-o fantă specială, după care apăsarea acestuia spre “+” sau “-”, sau folosirea butoanelor cu aceleași marcaje montate pe volan. Semnalele de la senzorii de poziție a angrenajului sau butoanele volanului sunt transferate către unitatea de control a transmisiei, care trimite comenzi pentru acționarea unei anumite viteze.
Transmisii populare echipate cu funcția Shiftronic
Indice transmisie | Număr viteze | Tip transmisie | Capacitate maximă motor, l | Cuplu motor maxim, Nm | Tip tracțiune | Început producție | Modele pe care a fost aplicată |
A5HF1 | 5 | CVT (Transmisie cu variatie continuă) cu convertor de cuplu și angrenaje planetare | 3.8 | 400 | FWD, AWD | 2005 | Hyundai Santa Fe CM; Kia Carens UN; Hyundai Sonata NF; Kia Carnival VQ; Hyundai Grandeur TG; Kia Sorento XM; Kia Opirus LD; Hyundai Entourage VQ |
A5SR1 | 5 | CVT (Transmisie cu variatie continuă) cu convertor de cuplu și angrenaje planetare | 3.5 | 350 | RWD, AWD | 2002 | Kia Sorento BL; Hyundai Genesis ВН |
A6MF1 | 6 | CVT (Transmisie cu variatie continuă) cu convertor de cuplu și angrenaje planetare | 2.4 | 240 | FWD, AWD | 2009 | Kia Optima JF; Hyundai Grandeur HG; Kia Carnival YP; Hyundai Sonata YF; Kia Optima TF; Hyundai Tucson LM; Kia Carnival VQ; Hyundai Sonata LF; Kia Cadenza VG; Hyundai i30 GD; Kia Sportage SL; Hyundai Grandeur TG; Kia Sportage QL; Hyundai i40 VF; Kia Soul PS; Hyundai Tucson TL |
A8LF1 | 8 | CVT (Transmisie cu variatie continuă) cu convertor de cuplu și angrenaje planetare | 3.5 | 350 | FWD, AWD | 2016 | Hyundai Santa Fe; Kia Cadenza YG; Kia Carnival YP; Hyundai Tucson TL; Kia Sorento UM; Hyundai Sonata LFHyundai Grandeur IG; Kia Sportage QL |
7DCT (D7UF1) | 7 | Automatizată cu ambreiaj dublu uscat | 2.0 | 350 | FWD | 2015 | Veloster FS; Veloster JS |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Shiftronic
Defecțiuni | Transmisii |
Electrovalva corpului supapei se defectează des. | A5HF1 |
Stilul de condus agresiv duce la distrugerea angrenajelor planetare. | A5HF1; D7UF1. |
Senzorii de viteză de intrare și ieșire au durată de funcționare scurtă. | A5HF1; A6MF1 |
Condusul agresiv cauzează uzarea prematură a garniturilor de frecare din ambreiajul convertorului de cuplu. | A5SR1; A6MF1 |
Placa de control electronică se supraîncălzește adesea. | A5SR1 |
Neschimbarea la timp a uleiul de transmisie duce la înfundarea canalelor corpului supapei și deficitul de ulei. | A5SR1; A6MF1 |
Cu timpul, bolțurile angrenajului solar se slăbesc. În consecință, transmisia începe să alunece. | A6MF1 |
Cablajurile electrovalvei se defectează. | A6MF1 |
Panoul din plastic al transmisiei se crapă. | A6MF1 |
Apar defecțiuni la software. | A8LF1 |
Ambreiajul se defectează timpuriu. | D7UF1 |
Comentați