Transmisie CommandShift: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Transmisie CommandShift: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

CommandShift este numele funcției de schimbare manuală a vitezelor la transmisiile automate ale mașinilor Land Rover. Este folosită din 2003. Aceasta permite imitarea operării transmisiei manuale, care are o serie de avantaje. De exemplu, aceasta vă ajută dacă trebuie să câștigați viteză când depășiți sau, din contra, să aplicați frânarea motorului la coborârea în pantă. Controlul manual permite o pornire mai sigură pe suprafețele alunecoase și îmbunătățește performanța off-road a vehiculului când se conduce pe gheață, nisip sau zăpadă. Această funcție este de neînlocuit pentru condusul sportiv.

Principiul de operare al CommandShift

Transmisiile cu funcție CommandShift sunt cutii de viteză automate clasice, cu angrenaje planetare, convertor de cuplu și funcție de blocare a acestuia. Procesul de mutare în modul manual depinde de modelul și versiunea vehiculului. De exemplu, la Discovery Sport trebuie să rotiți selectorul rotativ de pe consola centrală în poziția “S”. Schimbarea în sus și în jos a vitezelor este realizată cu ajutorul schimbătoarelor cu padele.

La Range Rover Sport selectarea modurilor transmisiei este realizată cu ajutorul selectorului. Pentru a schimba în modul manual, mutați selectorul în modul “Sport”, după care împingeți-l spre “+” sau “-” pentru a schimba viteza în sus sau în jos.

Transmisii populare echipate cu funcție CommandShift

Indice transmisieProducătorNumăr vitezeCuplu motor maxim, NmCapacitate maximă motor, lTip tracțiuneÎnceput producțieModele pe care a fost aplicată
6HP26ZF 66006.0FWD, RWD, AWD2001Land Rover Discovery
6HP28ZF66206.7FWD, RWD, AWD2005Range Rover Sport; Range Rover.
JF506EJatco53503.8FWD, AWD2000Land Rover Freelander.
TF-81SCAisin54504.0FWD, AWD2004Land Rover Evoque; Land Rover Freelander.
8HP70ZF87506.2RWD, AWD2010Range Rover Sport.
9HP48ZF94804.0FWD, AWD2013Range Rover Evoque; Range Rover Discovery Sport.

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor CommandShift

DefecțiuniTransmisii
Se uzează bucșele ambreiajului de frecare al convertorului de cuplu, după care și ambreiajul de frecare în sine.6HP28; 6HP26; TF-81SC.
Elementele de etanșare ale cutiei de viteze se defectează din cauza vibrațiilor excesive, fapt ce determină apariția scurgerilor.6HP28.
Panoul din plastic se deformează.6HP28.
Unitatea mecatronică adesea se defectează, în special pe arșiță.6HP28; 8HP70; 6HP26.
Se defectează cablajurile transmisiei.6HP26.
Electrovalvele se înfundă adesea cu murdărie și produse de uzură ale ambreiajului de frecare, defectându-se.6HP28; 6HP26; 8HP70; JF506E.
Se defectează supapa regulatorului de presiune.JF506E.
Se defectează senzorul vitezei de rotație.JF506E.
Se defectează banda de frânare și setul de ambreiaj.TF-81SC.
Mutarea spontană în poziția neutră.9HP48.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *