Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 15
Scoateți plăcuțele de frână.
Pasul 16
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți un port tarod.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 19
Îndepărtați suportul etrierului.
Pasul 20
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 22
Scoateți discul de frână. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 23
Curățați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți Torx T27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 26
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare ale rulmentului butucului de roată. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 31
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Pasul 32
Curățați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 34
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 35
Curățați elementele de fixare ale rulmentului butucului de roată. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Deșurubați suportul de fixare al rulmentului butucului roții. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 38
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39
Deconectați senzorul ABS.
Pasul 40
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 41
Conectați senzorul ABS.
Pasul 42
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 43
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 44
Strângeți elementul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 74 Nm. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 45
Tratați elementele de fixare ale rulmentului butucului de roată. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Instalați capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 47
Înșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți Torx T27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 49
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 50
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 51
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 52
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 54
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 55
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 56
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 57
Montați discul de frână.
Pasul 58
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 59
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW GOLF VI Variant (AJ5). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 60
Instalați suportul etrierului de frână.
Pasul 61
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 175 Nm.
Pasul 62
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 63
Montați etrierul de frână și fixați-l. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 69
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW GOLF VI Variant (AJ5)
Pasul 70
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 71
Coborâți autovehiculul.
Pasul 72
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 73
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 74
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – VW GOLF VI Variant (AJ5). Sfatul util de la AUTODOC:
Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 75
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 76
Instalați suportul supapei solenoide a motorului. Folosiți Torx T27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 77
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru VW Golf 6 Break
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf VI Variant (AJ5)
Vezi mai mult
Cum să economisești banii atunci când cumperi piese auto
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari un parbriz ciobit sau crăpat | Sfaturi utile de la AUTODOC