Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 11
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30.
Pasul 12
Scoateți discul de frână.
Pasul 13
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 14
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW Golf 5. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.Purtați ochelari de protecție.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 16
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 17
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Înlocuirea: rulment roata – VW Golf 5. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că portfuzeta nu este eliberată de sarcină.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați suportul de fixare al rulmentului butucului roții. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 20
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 21
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 23
Strângeți elementul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Înlocuirea: rulment roata – VW Golf 5. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Blocul rulmentului butucului roții nu trebuie să se încline pe fusul de osie.
Pasul 24
Aplicați niște unsoare de cupru pe butuc, în locul unde intră în contact cu discul de frână.
Pasul 25
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 27
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 28
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 29
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 30
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 31
Montați discul de frână.
Pasul 32
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 33
Montați etrierul de frână și fixați-l. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 36
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 37
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Golf 5
Pasul 38
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 39
Coborâți autovehiculul.
Pasul 40
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 41
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 42
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Golf V Hatchback (1K1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf V Hatchback (1K1)
Vezi mai mult
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie de făcut dacă climatizorul auto nu funcționează corect | Sfaturi de la AUTODOC
TOP 4 produse de curățare a caroseriei automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze ale defectării turbocompresorului | Sfaturile utile de la AUTODOC