Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Dodge Caliber SRT4.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Dodge Caliber SRT4 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Dodge Caliber SRT4
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Scoateți splintul. Folosiți clești.
Pasul 7
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți șuruburile de fixare (2 bucăți).
Pasul 13
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 14
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Dodge Caliber SRT4. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 15
Scoateți discul de frână.
Pasul 16
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare care unește senzorul ABS la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Demontați senzorul ABS de la fuzetă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 21
Decuplați cablajul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare ce unește articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați elementele de fixare inferioare ale jambei suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Scoateți șuruburile de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 30
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 31
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 32
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Pasul 33
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 34
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 35
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Tratați locul de montare al subansamblului rulmentului. Folosiți vaselină universală.
Pasul 37
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 38
Instalați inelul de siguranţă în fuzetă. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 39
Tratați locul de montare al butucului roții. Folosiți vaselină universală.
Pasul 40
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 41
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 42
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 43
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 44
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 45
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 84 Nm.
Pasul 46
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 48
Instalați piulița de fixare.
Pasul 49
Fixați fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 50
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 245 Nm.
Pasul 51
Scoateți suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Dodge Caliber SRT4 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 52
Cuplați pârghia de comandă inferioară la fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 53
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 54
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 82 Nm.
Pasul 55
Instalați splintul. Folosiți clești.
Pasul 56
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 57.1
Instalați senzorul ABS pe fuzetă și fixați-l.
Pasul 57.2
Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 59
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 60
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 61
Montați discul de frână.
Pasul 62
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 63
Instalați șuruburile de fixare (2 bucăți).
Pasul 64
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 108 Nm.
Pasul 65
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Tratați elementele de fixare ale portfuzetei. Tratați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Tratați elementele de fixare ce unesc brațul de control la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 66
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 67
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Dodge Caliber SRT4. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 69
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 70
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 135 Nm.
Pasul 71
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul DODGE Caliber Hatchback
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru DODGE Caliber Hatchback
Vezi mai mult
5 sfaturi utile pentru conducătorii auto începători | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari un parbriz ciobit sau crăpat | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la DODGE CALIBER