Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Curățați elementul de fixare care unește tija barei stabilizatoare de jamba suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 9
Deșurubați elementul de fixare care unește suportul furtunului de frână de jamba suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Demontați suportul furtunului de frână.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți șuruburile de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Dodge Caliber SRT4 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 19
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 20
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Dodge Caliber SRT4. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 21
Comprimați arcul.
Pasul 22
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie reglabilă.
Pasul 24
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o rangă.
Pasul 25
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 26
Îndepărtați arcul.
Pasul 27
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Dodge Caliber SRT4. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 28
Scoateți înălțătorul din cauciuc al arcului.
AUTODOC recomandă:
Inspectați suporturile de cauciuc ale arcului suspensiei. Înlocuiți-le dacă este cazul.
Pasul 29
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Inspectați suporturile de cauciuc ale arcului suspensiei. Înlocuiți-le dacă este cazul.Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 30
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 31
Montați distanțierul cu arc de cauciuc.
Pasul 32
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 33
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 34
Comprimați arcul.
Pasul 35
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 36
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie reglabilă. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 37
Decomprimați arcul.
Pasul 38
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 39
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 40
Securizați elementele de fixare superioare ale telescopului amortizorului (3 bucăți).
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Dodge Caliber SRT4. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 41
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 48 Nm.
Pasul 42
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 43
Închideți capota.
Pasul 44
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 45
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 47
Instalați șuruburile de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 48
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 84 Nm.
Pasul 49
Instalați suportul furtunului de frână.
Pasul 50
Strângeți elementul de fixare care unește suportul furtunului de frână de jamba suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 51
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 52
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 58 Nm.
Pasul 53
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 54
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 55
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Dodge Caliber SRT4. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 56
Montați roata.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Dodge Caliber SRT4. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 57
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 58
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 135 Nm.
Pasul 59
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul DODGE Caliber Hatchback
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru DODGE Caliber Hatchback
Vezi mai mult
Cele mai frecvente 5 erori de înlocuire a amortizoarelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să înlături zgârieturile de pe componentele din materiale plastice ale automobilului | AUTODOC
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la DODGE CALIBER