Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 13
Scoateți plăcuțele de frână.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Îndepărtați suportul etrierului.
Pasul 17
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H4. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Scoateți discul de frână.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți un port tarod.
Pasul 21
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 22
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 23
Decuplați brațul inferior de la fuzetă.
Pasul 24
Deșurubați piulița butucului roții.
Pasul 25
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 26
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Înlocuirea: rulment roata – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 27
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №E14. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 29
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat. Folosiți o rangă.
AUTODOC recomandă:
Dacă e nevoie, folosiți un ciocan cu cap moale.
Pasul 30
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 32
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №E14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 112 Nm.
Pasul 33
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 34
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 35
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 37
Conectați articulația sferică la fuzetă. Conectați brațul inferior la fuzetă.
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 152 Nm.
Pasul 49
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Alfa Romeo 159 Sportwagon. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.Înainte de a instala plăcuțele, asigurați-vă că suprafața discului este curată.
Pasul 50
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 51
Montați etrierul de frână și fixați-l. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Pasul 52
Conectați fișa senzorului de uzură a plăcuțelor de frână.
Montați arcul de fixare a etrierului de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 55
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 56
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 57
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 58
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 59
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №36. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 280 Nm.
Pasul 60
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939)
Vezi mai mult
Bricolajul alternatorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să utilizezi echipamentul de sablare | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește prezonul unei roți | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la ALFA ROMEO 159