Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 14
Scoateți roata.
Pasul 15
Scoateți cuiul spintecat al piuliței axei. Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți un port tarod.
Pasul 18
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17.
Pasul 20
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 27
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 28
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 29
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 30
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 31
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 32
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Citroen Xsara Picasso – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 33
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 34
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 35
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 36
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 37
Comprimați arcul.
Pasul 38
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 40
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 41
Îndepărtați arcul.
Pasul 42
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
Pasul 43
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Examinați cu atenție burduful, tamponul și bara de sprijin amortizor. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 44
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 45
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 46
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 47
Comprimați arcul.
Pasul 48
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 49
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 49 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 50
Decomprimați arcul.
Pasul 51
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 52
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 53
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Citroen Xsara Picasso
Pasul 54
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 55
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 56
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 57
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen Xsara Picasso. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 59
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 60
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 61
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 62
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 63
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 44 Nm.
Pasul 64
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 65
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 66
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 245 Nm.
Pasul 67
Instalați cuiul spintecat al piuliței axei. Folosiți o rangă.
Pasul 68
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.
Pasul 69
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 70
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 71
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 72
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Citroen Xsara Picasso
Pasul 73
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 74
Coborâți autovehiculul.
Pasul 75
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 76
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 77
Atașați elementele de fixare din partea de sus a carcasei microfiltrului.
Pasul 78
Reinstalați brațele ștergătoare.
Pasul 79
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 19 Nm.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen Xsara Picasso. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 80
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 81
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 82
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 83
Închideți capota.
Pasul 84
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Aveți nevooie de anvelope noi?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopei și roții sunt compatibile cu modelul CITROËN Xsara Picasso (N68)