Cum să reparați un parbriz fisurat

Repararea fisurilor de pe parbriz este unul dintre cele mai populare servicii oferite de autoservice-uri. Vulnerabilitatea înaltă la deteriorare este explicată de amplasarea parbrizului: pietrele și alte obiecte pot zbura de sub roțile automobilelor din față. Ramurile copacilor pot zgâria și sticla. Așchiile și fisurile sunt uneori cauzate de grindină. Daunele nu înseamnă întotdeauna că trebuie să înlocuiți geamul. În unele cazuri, poate fi reparat. Aici vă spunem când este posibilă restaurarea piesei și ce trebuie să facă șoferul în caz de defecte.

Pot conduce cu un parbriz fisurat?

 Orice deteriorare a parbrizului ar trebui reparată imediat după ce a apărut. Există mai multe motive pentru aceasta: 
  • Fiind expus la vibrații și schimbări de temperatură, defectele pot crește în dimensiune, ceea ce face să nu mai fie posibilă repararea unui parbriz fisurat. Componenta va trebui înlocuită
  • Prezența fisurilor este un obstacol în obținerea unui certificat adecvat atunci când se face o inspecție. Utilizarea unui vehicul fără acest document este ilegală.
  • Deteriorarea vizibilității. Fisurile, așchiile și zgârieturile afectează vizibilitatea, pot distorsiona imaginea și pot acționa ca un factor enervant. Toate acestea conduc la reducerea vigilenței șoferului și poate provoca un accident. În plus, dacă defecțiunea este localizată din partea șoferului în zona ștergătoarelor, este posibil să fiți amendați

Pot conduce cu un parbriz fisurat

Pot repara eu singur un parbriz fisurat?

În pofida faptului că puteți găsi în vânzare multe truse disponibile de reparație a parbrizului fisurat, totuși, nu este recomandat să efectuați o reparație de sine stătătoare fără abilitățile corespunzătoare. Trebuie de avut în vedere că, pentru a asigura invizibilitatea zonelor reparate și pentru a restabili rezistența inițială a produsului, trebuie respectate o serie de condiții.

În caz de deteriorare, duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice. Specialiștii de la autoservice au abilitățile corespunzătoare și dispun de toate echipamentele necesare pentru a efectua reparația de înaltă calitate a parbrizului. De exemplu, pentru a preveni propagarea unei fisuri în parbriz, găurile trebuie găurite la capetele lor. Pentru a face acest lucru, utilizați un instrument rotativ. În acest caz, este foarte important să calculați cu exactitate efortul dumneavoastră pentru a nu agrava problema. În plus, în procesul de executare a lucrărilor, veți avea nevoie de un instrument special numit ac de trasat, care permite să eliminați fragmentele mici din zona deteriorată. În plus, o lampă specială cu raze ultraviolete este necesară pentru polimerizarea mai multor compuși. După lipirea defectului, suprafața este de obicei polizată, ceea ce implică, de asemenea, utilizarea echipamentelor corespunzătoare și a agenților speciali.

Pot repara eu singur un parbriz fisurat

Când trebuie să înlocuiesc parbrizul?

 Nu toate defectele sunt reparabile. De obicei, defectele mici pot fi reparate. Va trebui să înlocuiți geamul în următoarele situații: 
  • există defecte în câmpul vizual al șoferului;
  • o așchie este situată la mai puțin de 25 cm de la marginea parbrizului;
  • diametrul defectului depășește 1,5 cm;
  • o fisură atinge două sau mai multe margini ale parbrizului;
  • fisurile mici acoperă mai mult de 30% din suprafața parbrizului;
  • defecte străpunse;
  • defecte care împiedică funcționarea altor componente – elemente de încălzire, senzori de lumină și ploaie etc.

Ce fac dacă au apărut defecte pe parbriz?

 Luați următoarele măsuri: 
  • Opriți automobilul.
  • Pentru a împiedica pătrunderea umidității și a murdăriei în fisură, care pot exclude posibilitatea reparației, lipiți zona deteriorată cu bandă adezivă. Dar asigurați-vă că banda nu intră în contact direct cu zona deteriorată. Pentru a face acest lucru, utilizați hârtie sau celofan ca izolator.
  • Do not try to stop a windscreen crack from spreading by filling it with superglue or nail polish. This won’t only be of any help, but will even make the situation worse.
  • Nu încercați să stopați întinderea fisurării parbrizului umplându-o cu superglue sau lac de unghii. Acest lucru nu numai că nu va ajuta, dar va și agrava chiar situația.
  • Nu lăsați automobilul cu vreun geam fisurat în vreo parcare sub soare. Odată cu creșterea temperaturii în habitaclu, presiunea pe parbriz crește, ceea ce poate duce la deteriorarea și mai mare.
  • Dacă defectul este situat în câmpul vizual al șoferului, ridicați sau coborâți scaunul pentru a îmbunătăți vizibilitatea.
  • Încercați să duceți automobilul la specialiști cât mai curând posibil. În drum spre autoservice, încercați să evitați drumurile de proastă calitate și să conduceți fără probleme. Șocurile și vibrațiile pot provoca propagarea ulterioară a fisurilor.

Ce fac dacă au apărut defecte pe parbriz

Concluzia

Repararea fisurilor de pe parbriz va ajuta la restabilirea aspectului inițial numai dacă este efectuată de către profesioniști. În plus, cu cât solicitați mai repede ajutorul specialiștilor, cu atât este mai probabil să obțineți un rezultat calitativ pentru postul de muncă. Sfaturile noastre utile vă vor ajuta să ajungeți la un autoservice fără niciun risc de agravare a problemei.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele