Ce fac dacă cheia este blocată în contactul de aprindere

Ce fac dacă cheia este blocată în contactul de aprindere

S-ar putea să fi întâlnit o situație în care, înainte de a începe o călătorie, ați înțeles că cheia nu poate fi întoarsă în contactul de aprindere. Uneori se întâmplă să reușiți să-l rotiți până la urmă, dar după vreo călătorie nu poate fi scoasă din contact. În acest articol, căutăm cauzele înțepenirii articolului și căutăm cele mai simple metode de remediere a problemei.

10 cauze pentru care cheia de contact nu va ieși din contactul de aprindere

Volanul dumneavoastră este blocat

Aproape toate automobilele moderne sunt echipate cu un sistem de protecție antifurt. În anumite cazuri, el blochează volanul și contactul de aprindere pentru a împiedica intrusii să conducă automobilul dumneavoastră. Blocarea se declanșează atunci când rotiți volanul fără nicio cheie în contactul de aprindere sau atunci când încercați să utilizați o cheie greșită sau o cheie foarte uzată. Uneori, problema este cauzată de o încercare de rotire a unei chei inserate incomplet în cilindru. În plus, sistemul de protecție poate fi pornit atunci când roțile automobilului sunt întoarse complet într-o parte, de exemplu, atunci când o parcați pe o pantă abruptă sau dacă roțile din față se sprijină pe bordură sau un alt obstacol. De obicei, atunci când funcția de blocare este activată, puteți auzi un clic distinctiv și nu puteți scoate defel cheia din contactul de aprindere.

Ce trebuie să faceți: rotiți ușor volanul spre stânga-dreapta, în timp ce încercați să rotiți cheia în contact. Acest lucru va ajuta la deblocarea volanului. Nu trageți cheia prea tare pentru a nu o deteriora.

Cheia este deformată

Dacă o purtați în buzunarul sau portofelul dumneavoastră sau o utilizați în alte scopuri, ea se poate îndoi. Uneori, din această cauză, cheia nu va putea fi întoarsă sau va ieși din contactul de aprindere sau nu poate fi introdusă chiar și în contact.

Ce să faceți: ați observat că cheia dumneavoastră este îndoită? Nu încercați să o utilizați pentru a evita deteriorarea cilindrului contactului. Porniți automobilul utilizând o cheie de contact de rezervă. Dacă nu aveți una, contactați un autoservice. Specialiștii vor restabili forma vechiului articol în cel mai scurt timp sau vor confecționa o copie a cheii. Dacă încă ați introdus o cheie îndoită în contactul de aprindere și s-a blocat acolo, apelați la ajutorul profesioniștilor pentru a-o scoate.

Deschizătoarea ușii este înghețată

Acest lucru se poate întâmpla dacă este frig afară, iar în cilindrul de broască s-a acumulat apă.

Ce trebuie să faceți: Dacă automobilul dumneavoastră s-a aflat mult timp în aer liber, la ger cumplit sau într-o cameră neîncălzită și suspectați că deschizătoarea a înghețat, încercați să o dezghețați. Pentru a face acest lucru, încălziți cheia utilizând o brichetă sau o lumânare și introduceți-o în broască. Repetați acest pas de mai multe ori. Puteți utiliza, de asemenea, un dispozitiv de blocare special. Pentru a evita problemele suplimentare, asigurați funcționarea stabilă a sistemului de ventilație. Înainte de a lăsa automobilul într-o parcare pe termen lung, ventilați habitaclul pentru a reduce temperatura din acesta și pentru a preveni condensarea.

Bateria auto este descărcată

La unele automobile, atunci când bateria este descărcată, cheia este blocată în contactul de aprindere.

Bateria auto este descărcată
Ce trebuie să faceți: porniți farurile. Dacă lămpile nu se aprind, problema este cel mai probabil legată de baterie. Utilizând un voltmetru, măsurați tensiunea la bornele bateriei auto. Dacă tensiunea este mai mică de 11,7 V, atunci bateria este complet descărcată. Probabil, va trebui să o înlocuiți sau să o reparați. Dacă nu aveți un multimetru, încercați să porniți automobilul alimentându-l cu curent de la bateria unui alt automobil. Dacă funcționează, atunci problema este în baterie. Dacă nu, atunci defectul este de alt tip.

Dinții cheii s-au tocit

Produsele de calitate scăzută confecționate din materiale nedurabile suferă destul de rapid de uzură abrazivă. Cheia joacă în întrerupător și nu poate interacționa corect cu părțile mobile ale cilindrului de aprindere.

Ce să faceți: comparați cheia pe care o utilizați cu cea de rezervă. Dacă observați semne de uzură, înlocuiți-o. Dacă cheia veche este blocată în contactul de aprindere, încercați să o rotiți ușor spre stânga-dreapta și mutați-o înainte și înapoi. Probabil, veți reuși să găsiți mișcarea care va acționa mecanismul.

Defecțiunea cilindrului de aprindere

De asemenea, se uzează cu timpul. Acest lucru se poate întâmpla și mai rapid, datorită obișnuinței multor șoferi de a atașa tastele grele sau alte podoabe la chei. Când automobilul se mișcă, se creează o sarcină suplimentară pe piesele mecanismului.

Defecțiunea cilindrului de aprindere
Ce trebuie să faceți: Dacă ați reușit să obțineți cheia de la contactul de aprindere, utilizați-o pe cea de rezervă. Dacă problema unei chei blocate rămâne, atunci cilindrul contactului este uzat. Contactați un autoservice pentru a-l înlocui.

Cilindrul contactului și cheia s-au murdarit

Utilizarea unei unsori necorespunzătoare are ca rezultat acumularea de murdărie în interiorul mecanismului și poate fi blocat cu timpul. De obicei, crestăturile cheii se murdăresc dacă este folosită altfel decât este prevăzut, de exemplu, pentru a rupe banda de ambalare la deschiderea coletelor.

Ce trebuie să faceți: Pentru a curăța contactul, utilizați lichidul WD-40 sau alt ulei penetrant, pulverizându-l direct pe gaura cheii. Dacă este posibil, suflați prin cilindru cu aer comprimat. După ce suflați și curățați contactul, ungeți-l. Ștergeți cheia cu o cârpă fără scame umezită cu WD-40, alcool sau solvent.

Selectarea incorectă a treptelor de viteză

La automobilele cu transmisie automată, cheia va fi blocată în contactul de aprindere până când puneți maneta selectorului în poziția Parcare. Pentru a debloca contactul în vehiculele cu cutie de viteze manuală, maneta de viteze trebuie să se afle în poziția neutră.

Selectarea incorectă a treptelor de viteză
Ce trebuie să faceți: După călătorie, asigurați-vă că pârghia selectorului de transmisie automată este în poziția Parcare. Dacă nu este cazul, dar ați stopat deja automobilul și opriți motorul, apăsați pedala de frână și puneți maneta selectorului în poziția Parcare. Încercați să extrageți cu atenție cheia. Dacă nu este posibil, verificați dacă maneta selectorului poate fi cumva blocată în această poziție. Dacă este mobilă chiar și după ce motorul a fost oprit, duceți automobilul la un autoservice pentru a fi verificat convertorul de cuplu, cablul de transmisie automată și levierul automat și mecanismul de blocare a pedalei de frână.
Dacă automobilul dumneavoastră are o transmisie manuală, apăsați pedala de ambreiaj, puneți maneta de viteze în poziție neutră și scoateți cheia din contactul de aprindere în timp ce o balansați ușor.

Cheia nu a fost pusă într-o poziție corectă

Uneori, șoferii uită să întoarcă cheia în poziția de Blocare.

Cheia nu a fost pusă într-o poziție corectă
Ce trebuie să faceți: Priviți la contactul de aprindere. Are mai multe repere care corespund diferitelor moduri: “aprindere”, “pornire motor”, “blocare” (sau “parcare”). Asigurați-vă că cheia se află în poziția „blocare” sau „0”. Dacă este necesar, schimbați poziția.

Componenta este defectată

Aplicarea unei forțe prea mari atunci când încercați să rotiți cheia în contactul de aprindere poate duce la defectarea acesteia. Este dificil să extrageți fragmentul cheii lăsate din mecanism.

Ce trebuie să faceți: încercați să eliminați fragmentul utilizând un extractor special. Dacă nu aveți un astfel de instrument, apelați la ajutorul profesioniștilor. Nu utilizați mijloace improvizate pentru a extrage vârful rupt, deoarece puteți deteriora cilindrul.

Concluzia

În pofida designului său simplu, cheia de aprindere este un element foarte important, care necesită atenția corespunzătoare din partea șoferului. Un automobil poate fi pornit numai dacă această componentă este în stare de funcționare bună. Dacă cheia dumneavoastră este blocată în contactul de aprindere, utilizați sfaturile noastre utile.

[Total: 0   Average: 0/5]