Cum să schimbați: rulment roata din spate la Volvo XC90 1 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
21
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 3.2 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 2.5 T AWD,
VOLVO XC90 I (275) T6 AWD,
VOLVO XC90 I (275) V8 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 3.2 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 3.2,
VOLVO XC90 I (275) 3.2,
VOLVO XC90 I (275) V8 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 2.5 T AWD,
VOLVO XC90 I (275) 2.5,
VOLVO XC90 I (275) 2.5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D3 / D5
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se inlocuiesc rulmentul butucului roții din spate pe VOLVO XC90 1 TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru XC90 I (275) și alte modele VOLVO
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Volvo XC90 1
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Volvo XC90 1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din spate a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Volvo XC90 1
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13.
Pasul 8
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Volvo XC90 1. Sfatul util de la AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați fixarea discului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Scoateți discul de frână.
Pasul 12
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 13
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale brațului de control. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare ce unește brațul de control cu portfuzeta spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 17
Decuplați brațul suspensiei.
Pasul 18
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 19
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 20
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 22
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 23
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.+60°
Blocul rulmentului butucului roții nu trebuie să se încline pe fusul de osie.Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 24
Tratați elementele de fixare ale rulmentului butucului de roată. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 25
Cuplați brațul suspensiei. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 26
Instalați șurubul de fixare. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Înșurubați elementele de fixare ce unesc brațul de control cu portfuzeta spate.
Pasul 28
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 29
Strângeți elementele de fixare ce unesc brațul de control cu portfuzeta spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 80 Nm.
Pasul 30
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Volvo XC90 1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 31
Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 32
Montați discul de frână.
Pasul 33
Strângeți fixarea discului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 11 Nm.
Pasul 34
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 35
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 36
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.+60°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 37
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 38
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Volvo XC90 1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 39
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Volvo XC90 1
Pasul 40
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 41
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 140 Nm.
Pasul 42
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VOLVO XC90 I (C, 275)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VOLVO XC90 I (275)
Vezi mai mult
Cum să înlături zgârieturile de pe un automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să vopsiți un etrier de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie de făcut dacă climatizorul auto nu funcționează corect | Sfaturi de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VOLVO XC90