Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Seat Leon 1P1.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Seat Leon 1P1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 4
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Experții AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere
Pasul 5
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 6
Scoateți roata.
Pasul 7
Curățați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Deșurubați elementele de fixare ale etrierului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15.
Pasul 9
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 10
Scoateți etrierul de frână. Folosiți o rangă.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 11
Scoateți plăcuțele de frână.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți un bit XZN nr.14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 15
Îndepărtați suportul etrierului.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 18
Scoateți discul de frână.
Pasul 19
Scoateți capacul de protecție al rulmentului butucului. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 20
Sprijiniți pârghia de comandă. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 21
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Folosiți un bit XZN nr.18. Folosiți un port tarod.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 23
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 24
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 25
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv.
Pasul 26
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 27
Strângeți fixarea butucului. Folosiți un bit XZN nr.18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 180 Nm.
Pasul 28
Instalați capacul de protecție al rulmentului butucului. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 29
Scoateți suportul de sub pârghia de comandă.
AUTODOC recomandă:
Seat Leon 1P1 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 30
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 31
Montați discul de frână.
Pasul 32
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 33
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 34
Instalați suportul etrierului de frână.
Pasul 35
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 36
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți un bit XZN nr.14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 37
Tratați pistonul etrierului de frână. Utilizați o perie curăţitoare din nylon. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 38
Apăsați pistonul etrierului de frână. Folosiți o presă pentru etrier de frână.
Pasul 39
Tratați plăcuțele de frână în zona în care suprafața acestora vine în contact cu suportul etrierului de frână. Folosiți unsoare antiscârțâit.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Experții AUTODOC recomandă:
Înainte de a instala plăcuțele, asigurați-vă că suprafața discului este curată.
Pasul 40
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 41
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 42
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 43
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 44
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 45
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 46
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 47
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 48
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 49
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 50
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Experții AUTODOC recomandă:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 51
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul SEAT Leon II Hatchback (1P1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SEAT Leon Hatchback (1P1)
Vezi mai mult
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
5 cele mai frecvente cauze ale scurgerilor de ulei | Sfaturi utile de la AUTODOC
6 produse de top pentru îmbunătățirea automobilului tău | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori atunci când schimbați singur uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SEAT LEON