Cum să schimbați: rulment roata din față la Seat Leon 1M1 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
7
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.4 16V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 SDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T 4,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6 16 V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 2.8 Cupra 4,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 T Cupra R,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI Syncro,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe SEAT LEON 1M1 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru Leon Hatchback (1M1) și alte modele SEAT
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Seat Leon 1M1.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 3
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 5
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 6
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 7
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1M1
Pasul 8
Scoateți roata.
Pasul 9
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 10
Scoateți capacele burdufurilor de pe știfturile de ghidare ale etrierului de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Demontați etrierul de frână.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 13
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 15
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 16
Demontați discul de frână.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați piulița de fixare care unește capătul barei de direcție de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Decuplați capătul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 22
Curățați conectorul senzorului ABS. Utilizați o perie curăţitoare din nailon. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 23
Desprindeți conectorul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 24
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 29
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă.
Pasul 30
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Pasul 31
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 32
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului.
Pasul 33
Decuplați fuzeta de la suportul amortizorului.
Pasul 34
Demontați fuzeta împreună cu butucul roții.
Pasul 35
Curățați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 38
Scoateți capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 39
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 40
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 41
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 42
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 43
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Ajustați prin presare rulmentul nou în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia.Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 45
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 46
Demontați calea de rulare interioară a rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un extractor cu 3 brațe.
Pasul 47
Curățați locul de montare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 48
Instalați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 49
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 51
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Curățați elementul de fixare al capătului barei de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 54
Instalați fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 55
Fixați suportul amortizorului pe fuzetă.
Pasul 56
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 57
Instalați arborele de acționare.
Pasul 58
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 59
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 60
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 61
Curățați locul de montaj al capacului discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 62
Instalați capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 63
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 64
Strângeți elementele de fixare ale suportului discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.
Pasul 65
Instalați piulița de fixare.
Pasul 66
Înșurubați elementul de fixare al axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 71
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 72
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 73
Instalați discul de frână.
Pasul 74
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 75
Strângeți elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o șurubelniță Phillips. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 76
Curățați suportul etrierului de frână de murdărie și de praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
Pasul 77
Instalați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 78
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 28 Nm.
Pasul 79
Instalați capacele burdufurilor de pe știfturile de ghidare ale etrierului de frână.
Pasul 80
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. Sfatul util de la AUTODOC:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 81
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.
Pasul 82
Strângeți elementele de fixare inferioare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 83
Tratați elementul de fixare care unește suportul amortizorului cu fuzeta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 84
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 85
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 86
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 87
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 88
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Pasul 89
Instalați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1M1
Pasul 90
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 91
Coborâți automobilul.
Pasul 92
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 93
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 94
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1M1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Fără a porni motorul, apăsați de vreo câteva ori pedala de frână până când simțiți o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână în rezervorul de expansiune și turnați suplimentar dacă este necesar.
Pasul 95
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 96
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul SEAT Leon I Hatchback (1M1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SEAT Leon Hatchback (1M1)
Vezi mai mult
Cum să-ți lustruiești anvelopele | Sfaturi utile de la AUTODOC
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori atunci când schimbați singur uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SEAT LEON