Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Seat Leon 1P1.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Seat Leon 1P1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți un port tarod.
Pasul 4
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 5
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Profesioniștii recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere
Pasul 6
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 7
Scoateți roata.
Pasul 8
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 12
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Sfatul util:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 17
Scoateți discul de frână.
Pasul 18
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții.
Pasul 20
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 21
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 22
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 23
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați șuruburile butucului roții. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți un port tarod.
Pasul 25
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 26
Demontați butucul și rulmentul împreună, deoarece acestea formează un ansamblu monobloc. Folosiți un ciocan.
Pasul 27
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Tratați locul de montare al butucului roții. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 29
Montați butucul nou al roții împreună cu rulmentul.
Pasul 30
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 31
Strângeți șuruburile butucului roții. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Pasul 32
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 34
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 35
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 36
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 39
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 40
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 41
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 42
Montați discul de frână.
Pasul 43
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 44
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 45
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 46
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 190 Nm.
Pasul 47
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 48
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 49
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Seat Leon 1P1
Pasul 50
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 51
Coborâți autovehiculul.
Pasul 52
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Pasul 53
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 54
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – Seat Leon 1P1. Sfatul util de la AUTODOC:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 55
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul SEAT Leon II Hatchback (1P1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SEAT Leon Hatchback (1P1)
Vezi mai mult
Ce trebuie să verificați, atunci când procurați un automobil second hand | Sfaturi de la AUTODOC
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Cum să lustruiești un capac vechi al camerei supapelor motorului până la un finisaj lucios | AUTODOC
Cum se înlocuiește prezonul unei roți | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SEAT LEON