Cum să schimbați: rulment roata din față la Mercedes W168 | Ghid de înlocuire
descărcări:
2
Vizualizările:
15
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 140 (168.031, 168.131),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 160 (168.033, 168.133),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 160 CDI (168.007),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 170 CDI (168.008),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 190 (168.032, 168.132),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 160 CDI (168.006),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 140 (168.031, 168.131),
MERCEDES-BENZ Clasa A (W168) A 210 (168.035, 168.135)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe MERCEDES W168 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru Clasa A (W168) și alte modele MERCEDES-BENZ
În unele automobile, piulița butucului roții nu este protejată cu vreun capac.
Pasul 7
Desfaceți piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 8
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 9
Deșurubați piulița butucului. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 11
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 12
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 15
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 16
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 18
Scoateți discul de frână.
Pasul 19
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți cheia hexagonală nr. H4. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Deconectați senzorul ABS.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 25
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 28
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Scoateți arborele de antrenare.
Pasul 31
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 32
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 33
Curățați locul de montare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 34
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Pasul 35
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 37
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 38
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 40
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 41
Curățați butucul roții. Folosiți spray WD-40.
Pasul 42
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 43
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Montați fuzeta împreună cu butucul. Instalați arborele de antrenare.
Pasul 45
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 46
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+45°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 49
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 50
Înșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 51
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 52
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 53
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 54
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 55
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 56
Instalați piulița de fixare.
Pasul 57
Înșurubați piulița butucului. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Montați discul de frână.
Pasul 59
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 60
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes W168. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 61
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 62
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 115 Nm.
Pasul 63
Curățați locul de montare al senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 64
Conectați senzorul ABS.
Pasul 65
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Folosiți cheia hexagonală nr. H4. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 5 Nm.
Pasul 66
Strângeți piulița butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 182 Nm.
Pasul 67
Strângeți la loc piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 68
Tratați elementele de fixare ale portfuzetei. Tratați piulița butucului roții. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Montați capacul piuliței butucului. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 70
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 71
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes W168. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 72
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Mercedes W168
Pasul 73
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 74
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 75
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ Clasa A (W168)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ Clasa A (W168)
Vezi mai mult
TOP 8 erori pe care le comit proprietarii de automobile | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Reparația de sine stătătoare a demarorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ A-CLASS