Cum să schimbați: rulment roata din față la Fiat Panda 169 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
7
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT PANDA (169) 1.2 (169.AXB11, 169.AXB1A),
FIAT PANDA (169) 1.1 (169.AXA1A)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe FIAT PANDA (169) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru PANDA (169) și alte modele FIAT
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Panda 169. Sfatul util de la AUTODOC:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Fiat Panda 169
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Fiat Panda 169 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Panda 169
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 8
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Fiat Panda 169
Pasul 9
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 10
Coborâți autovehiculul.
Pasul 11
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți un port tarod.
Pasul 12
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 13
Deșurubați bolțurile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Panda 169
Pasul 14
Scoateți roata.
Pasul 15
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 16
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 17
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 18
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Panda 169. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați fixarea discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Scoateți discul de frână. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 24
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 27
Curățați locul de montare al senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Deconectați senzorul ABS.
Pasul 30
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor. Folosiți o rangă.
Pasul 31
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 33
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 34
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 35
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 36
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Pasul 37
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 38
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 39
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 41
Plasați fuzeta în menghină.
Pasul 42
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți șurubelnițe drepte (2 bucăți).
Pasul 43
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Slăbiți menghina și scoateți fuzeta.
Pasul 45
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 46
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Panda 169. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 48
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 49
Curățați butucul roții. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Panda 169. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 51
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 52
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 54
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 55
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 56
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 57
Înșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 59
Înșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 60
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 32 Nm.
Pasul 61
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 62
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 63
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 64
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 65
Instalați piulița de fixare.
Pasul 66
Strângeți piulița arborelui conducător. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 67
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 68
Tratați locul de montare al senzorului ABS. Folosiți vaselină universală.
Pasul 69
Conectați senzorul ABS.
Pasul 70
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 71
Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor. FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 72
Montați discul de frână.
Pasul 73
Strângeți fixarea discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 74
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 75
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 76
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 77
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 78
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Panda 169. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 79
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Fiat Panda 169
Pasul 80
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 81
Coborâți autovehiculul.
Pasul 82
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 185 Nm.
Pasul 83
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 84
Tratați dispozitivul de fixare al axului planetar. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 85
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 86
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Panda II Hatchback (169)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT PANDA (169)
Vezi mai mult
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să restaurezi un filet deteriorat | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Top 5 greșeli la procurarea pieselor auto
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT PANDA