Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Experții AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control superior stânga și dreapta.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din spate a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Puneți un semn pe șurubul de reglare unghi roată.
Pasul 8
Deșurubați elementul care fixează brațul pe grindă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 10
Curățați elementul de fixare al sistemului de evacuare. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Scoateți elementul de fixare al sistemului de evacuare. Folosiți o rangă.
Pasul 12
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan.
Pasul 13
Îndepărtați suportul de sub braț.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. AUTODOC recomandă:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 14
Extrageți arcul.
Pasul 15
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește brațul de control cu portfuzeta spate. Utilizați o cheie tubulară №21. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21.
Pasul 17
Scoateți suportul de fixare a cablajului senzorului ABS de la brațul superior. Folosiți o rangă.
Pasul 18
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Puneți un semn pe șurubul de reglare unghi roată.
Pasul 20
Deșurubați elementul care fixează brațul pe grindă. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 21
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți o rangă. Folosiți un ciocan.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №21.
Pasul 23
Scoateți brațul superior spate.
Pasul 24
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Montați brațul superior spate.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Profesioniștii recomandă:
În timpul montajului folosiți numai șuruburi și piulițe noi.Nu deteriorați husa suportului sferic.
Pasul 26
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 27
Înșurubați elementul de fixare ce unește brațul de control la subcadrul din spate. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 28
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 29
Înșurubați elementele de fixare ce unesc brațul de control cu portfuzeta spate. Utilizați o cheie tubulară №21. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21.
Pasul 30
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 31
Strângeți elementul de fixare ce unește brațul de control la subcadrul din spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 95 Nm.
Pasul 32
Strângeți elementele de fixare ce unesc brațul de control cu portfuzeta spate. Utilizați o cheie tubulară №21. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 33
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 34
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 35
Instalați suportul de fixare a cablajului senzorului ABS pe brațul superior.
Pasul 36
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 37
Instalați arcul elicoidal împreună cu suporturile de cauciuc în locurile de montare.
Pasul 38
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 40
Instalați șurubul de fixare.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Sfatul util de la AUTODOC:
Reglați poziția șurubului de aliniere potrivit marcajului.
Pasul 41
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
VW Touran 1T1 1T2 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 42
Strângeți elementul de fixare ce unește brațul de control la subcadrul din spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 95 Nm.
Pasul 43
Curățați elementul de fixare al sistemului de evacuare. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Instalați elementul de fixare al sistemului de evacuare.
Pasul 45
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 47
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Sfatul util de la experții AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 48
Montați roata.
Înlocuirea: brațul superior din spate – VW Touran 1T1 1T2. Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 49
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 50
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 51
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Touran I (1T1, 1T2)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW TOURAN (1T1, 1T2)
Vezi mai mult
Când, de ce și cum să înlocuiești uleiul de motor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie făcut dacă cureaua scârțâie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți lustruiești automobilul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW TOURAN