Cum să schimbați: arc spiral din față la Volvo XC90 1 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
18
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
VOLVO XC90 I (275) 2.5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 2.5 T AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) T6 AWD,
VOLVO XC90 I (275) 2.5 T AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD,
VOLVO XC90 I (275) D5 AWD
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiesc arc de suspensie din față la VOLVO XC90 TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru XC90 I (275) și alte modele VOLVO
Înlocuirea: arc spiral – Volvo XC90 1. Sfatul util de la AUTODOC:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Volvo XC90 1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Volvo XC90 1
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți Torx T40. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Deconectați cablajul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 12
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 13
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 14
Coborâți autovehiculul.
Pasul 15
Deschideți capota motorului.
Pasul 16
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Volvo XC90 1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 19
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 20
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 21
Comprimați arcul.
Pasul 22
Scoateți flanșa amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 23
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementele de fixare ale suportului, în timp ce fixați sigur la loc tija pistonului amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți Torx T50. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 26
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 27
Îndepărtați arcul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Volvo XC90 1. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 28
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 29
Comprimați arcul.
Pasul 30
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 31
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți Torx T50. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 32
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 33
Instalați flanșa amortizorului.
Pasul 34
Decomprimați arcul.
Pasul 35
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 36
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 37
Securizați elementele de fixare superioare ale telescopului amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Volvo XC90 1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 38
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 39
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 40
Închideți capota.
Pasul 41
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 42
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 44
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 45
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 105 Nm.+75°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 46
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 47
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 48
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți Torx T40. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 49
Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 50
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 51
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Volvo XC90 1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 52
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Volvo XC90 1
Pasul 53
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 54
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 140 Nm.
Pasul 55
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VOLVO XC90 I (C, 275)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VOLVO XC90 I (275)
Vezi mai mult
5 lucruri pe care nu ar trebui să le faci cu o cutie de viteze robotizată | AUTODOC
Bricolajul alternatorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VOLVO XC90