Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 21
Comprimați arcul.
Pasul 22
Curățați tija amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o rangă.
Pasul 25
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 26
Îndepărtați arcul.
Pasul 27
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 28
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 29
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 30
Comprimați arcul.
Pasul 31
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 32
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №6. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 33
Decomprimați arcul.
Pasul 34
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 35
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 36
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Alfa Romeo 159 Sportwagon – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 37
Curățați locurile de montare ale furcii amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Atașați furca amortizorului la ansamblul amortizor. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 39
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 40
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 41
Înșurubați elementul de fixare ce unește furca amortizorului la brațul de suspensie inferior. Utilizați o cheie tubulară №E18. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți un port tarod.
Pasul 42
Strângeți șurubul de fixare ce unește ansamblul amortizor cu furca amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 77 Nm.
Pasul 43
Strângeți șurubul de fixare ce unește furca amortizorului la brațul de suspensie inferior. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.+45°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 44
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 45
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu cu furca amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 46
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Alfa Romeo 159 Sportwagon – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 47
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 49
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Alfa Romeo 159 Sportwagon
Pasul 50
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 51
Coborâți autovehiculul.
Pasul 52
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 44 Nm.
Pasul 53
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 54
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 55
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 56
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru ALFA ROMEO 159 Sportwagon (939)
Vezi mai mult
Insonorizarea cu forțele proprii a automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea cricului de unul singur | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la ALFA ROMEO 159