Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 10
Scoateți roata.
Pasul 11
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 12
Deconectați suportul cablajului senzorului ABS.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 16
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce unește articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21.
Pasul 21
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 22
Decuplați brațul inferior de la fuzetă.
Pasul 23
Scoateți arborele de antrenare.
Pasul 24
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 25
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 27
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 31
Comprimați arcul.
Pasul 32
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin amortizor împreună cu lagărul axial.
Pasul 34
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Volvo V50 MW. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 35
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 36
Îndepărtați arcul.
Pasul 37
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 38
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 39
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 40
Comprimați arcul.
Pasul 41
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 42
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 43
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 44
Decomprimați arcul.
Pasul 45
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 46
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 47
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Volvo V50 MW
Pasul 48
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 49
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 50
Instalați șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №15.
Pasul 51
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Volvo V50 MW. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 52
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 54
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 55
Conectați articulația sferică la fuzetă. Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 56
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Pasul 57
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 58
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 59
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 60
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 61
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 62
Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor.
Pasul 63
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №13.
Pasul 64
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 65
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 66
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Volvo V50 MW. Sfatul util de la experții AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 67
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Volvo V50 MW
Pasul 68
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 69
Coborâți autovehiculul.
Pasul 70
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Pasul 71
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 72
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 73
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 74
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 75
Închideți capota.
Pasul 76
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VOLVO V50 (MW, 545)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VOLVO V50 (545)
Vezi mai mult
Ce trebuie să faci dacă lampa airbagului este aprinsă | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționezi un volan de direcție | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea compresorului climatizorului autovehiculului de unul singur
Cele mai frecvente 5 erori de reparație a frânei | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VOLVO V50