Cum să schimbați: ansamblu telescop arc din față la Seat Leon 1M1 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
8
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.4 16V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 SDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6 16 V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește telescopul amortizorului din față SEAT LEON 1M1 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Amortizor pentru Leon Hatchback (1M1) și alte modele SEAT
Curățați dispozitivul de fixare superior al suportului brațului suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 5
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 6
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 7
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 8
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 9
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1M1. Sfatul util:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 10
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1M1
Pasul 11
Scoateți roata.
Pasul 12
Decuplați cablajul senzorului ABS.
Pasul 13
Desprindeți conectorul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 14
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 19
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 22
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă.
Pasul 23
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Pasul 24
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului.
Pasul 25
Decuplați fuzeta de la suportul amortizorului.
Pasul 26
Fixați fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 27
Deșurubați dispozitivul de fixare superior al suportului amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 28
Demontați jamba suspensiei.
Pasul 29
Fixați suportul amortizorului pe dispozitivul de compresare a arcului.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1M1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați un compresor de arcuri, spirele arcului trebuie să fie strânse în siguranță, comprimându-l pe ambele capete.Asigurați poziția corectă a arcului în maneta de strângere.Asigurați-vă că spirele arcului se ajustează aderent de manetele de strângere.
Pasul 30
Compresați arcul.
Pasul 31
Curățați tija pistonului jambei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Deșurubați piulița tijei pistonului jambei suspensiei. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Scoateți suportul superior al jambei suspensiei.
Pasul 34
Decompresați arcul.
Pasul 35
Scoateți arcul.
Pasul 36
Scoateți burduful de protecţie împotriva prafului și tamponul limitator ale amortizorului.
Pasul 37
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 38
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1M1. Profesioniștii recomandă:
Înainte de instalarea vreunui amortizor nou, ar trebui să-l pompați manual de 3-5 ori.
Pasul 39
Instalați burduful de protecţie împotriva prafului și tamponul limitator pe amortizorul nou.
Pasul 40
Instalați arcul pe amortizor.
Pasul 41
Compresați arcul.
Pasul 42
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 43
Strângeți piulița tijei pistonului suportului amortizorului. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie de amortizoare nr. DD9. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 44
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 45
Decompresați arcul.
Pasul 46
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 47
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 48
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 49
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 50
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 51
Instalați suportul amortizorului în pasajul roții.
Pasul 52
Înșurubați elementele de fixare superioare ale suportului jambei amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Nu îl strângeți.
Pasul 53
Fixați suportul amortizorului pe fuzetă.
Pasul 54
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 55
Scoateți suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1M1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 56
Instalați arborele de acționare.
Pasul 57
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 58
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 59
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 60
Instalați piulița de fixare.
Pasul 61
Înșurubați elementul de fixare al axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 62
Înșurubați elementul de fixare de jos al ansamblului amortizor-arc. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Strângeți elementele de fixare inferioare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 67
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1M1. AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 68
Tratați elementul de fixare care unește suportul amortizorului cu fuzeta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 69
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 70
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 71
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 72
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Pasul 73
Instalați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Seat Leon 1M1
Pasul 74
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 75
Coborâți automobilul.
Pasul 76
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 77
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 78
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 79
Strângeți elementele de fixare superioare ale suportului amortizorului. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie de amortizoare nr. DD9. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 80
Tratați dispozitivul de fixare superior al suportului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SEAT Leon Hatchback (1M1)
Vezi mai mult
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum să vopsiți un automobil cu vopsea aerosoli | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli de curățare a habitaclului automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SEAT LEON