Ambele telescoape ale amortizoarelor suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru telescopul de amortizor stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Seat Leon 1P1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Efectuați înlocuirea în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale panoului de plastic. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de plastic. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Scoateți banda de cauciuc.
Pasul 6
Scoateți panoul de plastic.
Pasul 7
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Slăbiți elementele de fixare superioare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 10
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți un port tarod.
Pasul 11
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 12
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. Profesioniștii recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere
Pasul 13
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 14
Scoateți roata.
Pasul 15
Curățați elementul de fixare care unește tija barei stabilizatoare de jamba suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 18
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare care unește suportul furtunului de frână de jamba suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați elementul de fixare care unește suportul furtunului de frână de jamba suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10.
Pasul 21
Demontați suportul furtunului de frână.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.14. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Deșurubați elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții.
Pasul 29
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 30
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. Sfatul util:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 31
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 32
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului.
Pasul 33
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 34
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Seat Leon 1P1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 35
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 36
Fixați suportul amortizorului pe dispozitivul de compresare a arcului.
AUTODOC recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 37
Comprimați arcul.
Pasul 38
Curățați tija pistonului jambei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 40
Demontați suportul superior al jambei împreună cu tamponul limitator.
Pasul 41
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 42
Îndepărtați arcul.
Pasul 43
Scoateți burduful de praf.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 44
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 45
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
AUTODOC recomandă:
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 46
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 47
Comprimați arcul.
Pasul 48
Instalați burduful de praf.
Pasul 49
Instalați suportul superior al jambei împreună cu tamponul limitator.
Pasul 50
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 51
Decomprimați arcul.
Pasul 52
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 53
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 54
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 55
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 56
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 57
Curățați locul de montare al articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Curățați locașul de montare al jamba suspensiei pe port-fuzetă. Curățați locul de montare al articulației homocinetice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 59
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 60
Securizați elementele de fixare superioare ale telescopului amortizorului. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Seat Leon 1P1
Pasul 61
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 62
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 63
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 64
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 65
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 66
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 67
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 68
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 70
Strângeți elementul de fixare al bieletei antiruliu. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 71
Strângeți elementele de fixare inferioare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Pasul 72
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 73
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 74
Curățați elementele de fixare ale suportului furtunului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 75
Instalați suportul furtunului de frână.
Pasul 76
Strângeți elementul de fixare care unește suportul furtunului de frână de jamba suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №10.
Pasul 77
Înșurubați suportul de fixare al furtunului de frână pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 12 Nm.
Pasul 78
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 79
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 80
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 81
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Seat Leon 1P1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 82
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Seat Leon 1P1
Pasul 83
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 84
Coborâți autovehiculul.
Pasul 85
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
Pasul 86
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 87
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 88
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
Pasul 89
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 90
Instalați panoul de plastic.
Pasul 91
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de plastic. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 92
Strângeți elementele de fixare ale panoului de plastic. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 8 Nm.
Pasul 93
Instalați banda de cauciuc.
Pasul 94
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 95
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul SEAT Leon II Hatchback (1P1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SEAT Leon Hatchback (1P1)
Vezi mai mult
Cum să reparați cu ușurință o anvelopă perforată | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 6 trucuri de viață cu WD-40 | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă lampa airbagului este aprinsă | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 sfaturi utile despre automobile pentru o zi de iarnă | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SEAT LEON