Cum să schimbați: rulment roata din față la Fiat Punto 188 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
10
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT PUNTO (188) 1.8 130 HGT (188.738, .718),
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 (188.237, .257, .337, .357),
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD,
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiesc rulmentul butucului roții din față pe FIAT PUNTO TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru PUNTO (188) și alte modele FIAT
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Punto 188. AUTODOC recomandă:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Fiat Punto 188.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Punto 188. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Fiat Punto 188
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6.1
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână.
Pasul 6.2
Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 7
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Punto 188. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 8
Decuplați elementul de fixare al furtunului de frână de la bara de sprijin amortizor. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 9
Deșurubați fixarea discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Scoateți discul de frână.
Pasul 11
Desfaceți piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 12
Deșurubați piulița butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №36.
Pasul 13
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți șuruburile de fixare. Folosiți un ciocan.
Pasul 18
Decuplați suportul sferic de la fuzetă.
Pasul 19
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Pasul 20
Deșurubați suportul care fixează senzorul ABS pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Îndepărtați senzorul ABS de pe fuzetă.
Pasul 22
Slăbiți elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 23
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 24
Trageți în afară butucul roții din inelul interior al rulmentului. Folosiți un ciocan.
Pasul 25
Extrageți siguranţa Seeger din fuzetă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 26
Extrageți rulmentul butucului roții.
Pasul 27
Introduceți noul rulment în fuzetă.
Pasul 28
Instalați siguranţa Seeger în fuzetă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 29
Presați butucul roții în inelul intern al rulmentului.
Pasul 30
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 31
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 32
Folosiți o rangă. Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 33
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 34
Montați senzorul ABS în fuzetă și fixați-l. Utilizați o cheie tubulară №10.
Pasul 35
Strângeți piulița butucului. Utilizați o cheie tubulară №36. Folosiți un port tarod.
Pasul 36
Strângeți la loc piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 37
Montați discul de frână și fixați-l. Utilizați o cheie tubulară №12.
Pasul 38
Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39.1
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 39.2
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №12.
Pasul 39.3
Folosiți o cheie de cuplu. Respectați cuplul de strângere recomandat.
Pasul 40
Conectați suportul de fixare al furtunului de frână la bara de sprijin amortizor.
Pasul 41
Conectați capul barei de direcție la fuzetă și strângeți-l. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 42
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 43
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – Fiat Punto 188. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 44
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 45
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 46
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Punto II Hatchback (188)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT PUNTO (188)
Vezi mai mult
De ce scârțâie frânele? | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT PUNTO