Cum să schimbați: rulment roata din față la Toyota RAV4 II | Ghid de înlocuire
descărcări:
2
Vizualizările:
39
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
TOYOTA RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_) 2.4 4WD (ACA23, ACA22),
TOYOTA RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_) 2.4 4WD (ACA23, ACA22),
TOYOTA RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_) 2.0 D 4WD (CLA20_, CLA21_),
TOYOTA RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_) 1.8 (ZCA25_, ZCA26_)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe TOYOTA RAV4 II [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_) și alte modele TOYOTA
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Toyota RAV4 II.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Toyota RAV4 II - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30.
Pasul 5
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 6
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 7
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Toyota RAV4 II
Pasul 8
Scoateți roata.
Pasul 9
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 11
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 15
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. Experții AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 16
Scoateți discul de frână.
Pasul 17
Curățați suportul cablajului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare al fasciculului de conductoare al senzorului ABS. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Decuplați cablajul senzorului ABS.
Pasul 20
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Deconectați senzorul ABS. Folosiți clești pentru pompa de apă.
Pasul 23
Scoateți știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 24
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă. Folosiți o rangă.
Pasul 30
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 33
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 34
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 35
Demontați fuzeta împreună cu butucul roții.
Pasul 36
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 38
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Curățați elementul de fixare al capătului barei de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Curățați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 41
Scoateți butucul din port-fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 42
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 44
Demontați calea de rulare interioară a rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 45
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 46
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 48
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 49
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 51
Instalați fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 52
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 53
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 54
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 55
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 56
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 57
Înșurubați elementele de fixare care unesc jamba suspensiei de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Cuplați capătul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 59
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 60
Instalați piulița de fixare.
Pasul 61
Înșurubați elementul de fixare al axului planetar. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 62
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 63
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 64
Montați discul de frână.
Pasul 65
Curățați locul de montare al suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 66
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 67
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 68
Înșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 49 Nm.
Pasul 70
Instalați știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește articulația sferică de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 71
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 72
Strângeți elementul de fixare al fasciculului de conductoare al senzorului ABS. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 8 Nm.
Pasul 73
Tratați suprafața de montare a senzorului ABS. Folosiți vaselină universală.
Pasul 74
Conectați senzorul ABS.
Pasul 75
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 8 Nm.
Pasul 76
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 77
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 106 Nm.
Pasul 78
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 143 Nm.
Pasul 79
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 80
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 81
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 82
Strângeți elementul de fixare al axului planetar. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 83
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 84
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 85
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 86
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 87
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Toyota RAV4 II
Pasul 88
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 89
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 103 Nm.
Pasul 90
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – Toyota RAV4 II. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 91
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul TOYOTA RAV4 II SUV (XA20)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru TOYOTA RAV 4 II (CLA2_, XA2_, ZCA2_, ACA2_)
Vezi mai mult
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori de înlocuire a bujiilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la TOYOTA RAV4