Cum să schimbați: rulment roata din față la RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
6
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 1.2 LPG (BHMG),
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 1.2 16V (BHA1, BHAK, BHMG, BHMK),
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 1.5 dCi 110,
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 1.2 TCe 120 (BHAU),
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 0.9 TCe 90 (BHNF),
RENAULT Clio IV Hatchback (BH_) 1.2 16V
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Acest video prezintă procedura de înlocuire a unei piese auto similare la un alt vehicul.
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru Clio IV Hatchback (BH_) și alte modele RENAULT
Înlocuirea: rulment roata – RENAULT CLIO IV. Experții AUTODOC recomandă:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs RENAULT CLIO IV.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - RENAULT CLIO IV - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 3
Ridicați automobilul.
AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – RENAULT CLIO IV. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 8
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 9
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 13
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – RENAULT CLIO IV. AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți Torx T40. Folosiți o șurubelniță de impact.
Pasul 16
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 17
Demontați discul de frână.
Pasul 18
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Utilizați o perie curăţitoare din nailon. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 19
Deconectați senzorul ABS.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați piulița de fixare care unește capătul barei de direcție de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Decuplați capătul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 23
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare care unește articulația sferică a brațului superior de port-fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare inferioare ale jambei suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 29
Slăbiți elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 30
Decuplați articulația sferică de la fuzetă.
Pasul 31
Extrageți axul planetar din fuzetă, ridicați-l și atașați-l de caroserie.
Pasul 32
Decuplați fuzeta de la suportul amortizorului.
Pasul 33
Demontați fuzeta împreună cu butucul roții.
Pasul 34
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 35
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 37
Demontați calea de rulare interioară a rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 38
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 39
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 40
Instalați un nou inel de montare al senzorului ABS.
Pasul 41
Ajustați prin presare rulmentul nou în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia.
Pasul 42
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 43
Instalați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – RENAULT CLIO IV. Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 44
Curățați locurile de montare ale port-fuzetei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 45
Curățați elementul de fixare al capătului barei de direcție. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 46
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 47
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 49
Instalați fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 50
Fixați suportul amortizorului pe fuzetă.
Pasul 51
Instalați arborele de acționare.
Pasul 52
Cuplați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 53
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 54
Cuplați capătul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 55
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 56
Strângeți elementul de fixare care unește articulația sferică a brațului inferior de port-fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 37 Nm.
Pasul 57
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 116 Nm.
Pasul 58
Instalați senzorul ABS.
Pasul 59
Instalați piulița de fixare.
Pasul 60
Înșurubați elementul de fixare al axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 61
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 62
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 63
Instalați discul de frână.
Pasul 64
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 65
Strângeți elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți Torx T40. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.
Pasul 66
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 67
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 68
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 105 Nm.
Pasul 69
Strângeți elementul de fixare al axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 238 Nm.
Pasul 70
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 71
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 72
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Pasul 73
Instalați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. RENAULT CLIO IV
Pasul 74
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 75
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 76
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru Renault Clio 4
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru RENAULT Clio IV Hatchback (BH_)
Vezi mai mult
Cum să schimbați motorul la un automobil BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cum să reparați cu ușurință o anvelopă perforată | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți lustruiești automobilul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să lustruiești un capac vechi al camerei supapelor motorului până la un finisaj lucios | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la RENAULT CLIO