Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 11
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 12
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 13
Scoateți discul de frână.
Pasul 14
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 15
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți o rangă.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 35
Comprimați arcul.
Pasul 36
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 38
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Passat 3C5. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 39
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 40
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Passat Variant B6. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 41
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 42
Decomprimați arcul.
Pasul 43
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 44
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 45
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
AUTODOC recomandă:
VW Passat 3C B6 Variant – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 46
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 47
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 49
Instalați elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului.
Pasul 50
Instalați garnitura grilei de protecție. Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 51
Închideți capota. Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 52
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 54
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 55
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 56
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 57
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 58
Montați discul de frână.
Pasul 59
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 60
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 61
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 62
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 63
Conectați conectorul electric al senzorului ABS. Folosiți un ciocan.
Pasul 64
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 65
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 66
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Passat 3C B6 Variant. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 69
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 70
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 71
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Passat B6 Variant (3C5)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Passat Variant (3C5)
Vezi mai mult
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Cum să vopsiți un etrier de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW PASSAT