Cum să schimbați: flansa amortizor din față la BMW 3 Touring (E91) | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
0
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 i,
BMW 3 Touring (E91) 316 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 325 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 330 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 i,
BMW 3 Touring (E91) 335 i,
BMW 3 Touring (E91) 335 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 325 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 i,
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 i,
BMW 3 Touring (E91) 325 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 323 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 d,
BMW 3 Touring (E91) 316 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 325 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Acest video prezintă procedura de înlocuire a unei piese auto similare la un alt vehicul.
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Flansa Amortizor pentru 3 Touring (E91) și alte modele BMW
Procedura de înlocuire este identică pentru suporturile telescopului amortizorului de stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Toate suporturile telescoapelor de amortizor față trebuie înlocuite simultan.
Asigurați-vă că ați înlocuit toate șuruburile și piulițele cu auto-blocare în timpul instalării.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - BMW 3 Touring (E91) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. BMW 3 Touring (E91)
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 9
Deconectați cablajul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 10
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți Torx T45. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ce unesc brațul de control cu subcadrul. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Slăbiți elementul de fixare față al brațului de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți).
Pasul 16
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 21
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că susțineți portfuzeta.
Pasul 22
Coborâți autovehiculul.
Pasul 23
Deschideți capota motorului.
Pasul 24
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 25
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
BMW 3 Touring (E91) – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 27
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 28
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). Sfatul util de la AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 29
Comprimați arcul.
Pasul 30
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 33
Curățați locul de montare al suportului telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 34
Instalați un nou element de montaj superior al barei de sprijin amortizor.
Pasul 35
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 64 Nm.
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 36
Decomprimați arcul.
Pasul 37
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 38
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 39
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
BMW 3 Touring (E91) – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 40
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 34 Nm.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 41
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 42
Închideți capota.
Pasul 43
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 44
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 45
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 46
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 47
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 81 Nm.
Pasul 48
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 49
Instalați elementul de fixare spate a brațului suspensiei.
Pasul 50
Înșurubați elementul de fixare din spate, care unește brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți).
Pasul 51
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 52
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 58 Nm.
Pasul 53
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 54
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 55
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți Torx T45. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 165 Nm.
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 56
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 57
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 58
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18 (2 bucăți). Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 59
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 60
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 61
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 62
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – BMW 3 Touring (E91). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 63
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. BMW 3 Touring (E91)
Pasul 64
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 65
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 66
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 3 Touring (E91)
Vezi mai mult
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să porniți un automobil după o perioadă lungă de inactivitate | Sfaturi utile de la AUTODOC
6 produse de top pentru îmbunătățirea automobilului tău | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 3 SERIES