Înlocuirea: brațul inferior din față – MAZDA PREMACY (CP). AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control inferior stâng și drept.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - MAZDA PREMACY (CP) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: brațul inferior din față – MAZDA PREMACY (CP). Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 9
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 12
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc. Folosiți o rangă.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ce unesc brațul de control cu subcadrul. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Scoateți elementul de fixare față al brațului de control.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 18
Îndepărtați brațul.
Pasul 19
Deșurubați suporturile de fixare și îndepărtați limitatorul brațului de control inferior al suspensiei din față. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Montați și fixați limitatorul de cursă pe noul braț de control. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 19 Nm.
Pasul 21
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Instalați un nou braț.
AUTODOC recomandă:
În timpul montajului folosiți numai șuruburi și piulițe noi.Nu deteriorați husa suportului sferic.
Pasul 23
Instalați elementul de fixare frontal al brațului.
Pasul 24
Instalați elementul de fixare spate a brațului suspensiei.
Pasul 25
Înșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 86 Nm.
Pasul 27
Conectați articulația sferică la fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 28
Instalați șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 29
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 30
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 31
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 32
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 33
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.
Pasul 34
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din față – MAZDA PREMACY (CP). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 35
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 36
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 37
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din spate – MAZDA PREMACY (CP). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 38
Montați roata.
Înlocuirea: brațul inferior din față – MAZDA PREMACY (CP). Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 39
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 40
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 118 Nm.
Pasul 41
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru Mazda Premacy cp
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MAZDA PREMACY (CP)
Vezi mai mult
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționezi un volan de direcție | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MAZDA PREMACY