Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mercedes Vito W639
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 9
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 10
Eliberați cablajul senzorului ABS din suportul de pe amortizor. Deconectați elementul de fixare al cablului senzorului de uzură al plăcuței de frână de la suportul amortizorului.
Pasul 11
Decuplați cablajul senzorului ABS.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 15
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 16
Coborâți autovehiculul.
Pasul 17
Deschideți capota motorului.
Pasul 18
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 19
Deșurubați dispozitivele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Scoateți clemele de la grila de plastic. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți un clește pentru coliere.
Pasul 21
Desfaceți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Scoateți brațele ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 23
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 24
Ridicați și scoateți grila de protecție. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 25
Scoateți suportul filtrului de cabină. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Demontați grila de plastic inferioară a ștergătorului.
Pasul 27
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 28
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Scoateți panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 30
Deconectați conectorul motorului ștergătorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 31
Scoateți flanșa amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 32
Curățați dispozitivul de fixare superior al suportului brațului suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №20. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39
Demontați suportul, burduful de protecţie împotriva prafului și tamponul limitator ale amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Mercedes Vito W639. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 40
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 41
Îndepărtați arcul.
Pasul 42
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 43
Comprimați arcul.
Pasul 44
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 45
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №20. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 56 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 46
Decomprimați arcul.
Pasul 47
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 48
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 49
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Mercedes Vito W639 – Pentru evitarea leziunilor, țineți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 50
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 56 Nm.
Instalați panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 54
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 27 Nm.
Pasul 55
Atașați furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 56
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 57
Instalați suportul filtrului de cabină. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 11 Nm.
Pasul 58
Strângeți elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 59
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 60
Instalați elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului.
Pasul 61
Reinstalați brațele ștergătoare.
Pasul 62
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 24 Nm.
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 63
Atașați furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 64
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 65
Închideți capota.
Pasul 66
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 67
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 68
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 69
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 70
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.+75°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 71
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 72
Fixați bara de stabilizare pe suportul de amortizare. Folosiți o rangă.
Pasul 73
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 85 Nm.
Pasul 74
Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor. Conectați elementul de fixare al cablului senzorului de uzură al plăcuței de frână de la suportul amortizorului.
Pasul 75
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 76
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 77
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 78
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 79
Montați roata.
Înlocuirea: arc spiral – Mercedes Vito W639. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 80
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 81
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.
Pasul 82
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ Vito Bus (W639)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ VITO bus (W639)
Vezi mai mult
Verificarea demarorului fără demontarea acestuia | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Restaurarea jantelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
3 lucruri pe care trebuie să le cunoști înainte de cumpărarea anvelopelor de vară | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ VITO