Ambele telescoape ale amortizoarelor suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru telescopul de amortizor stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - AUDI A5 Sportback (8TA) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți clemele de la grila de plastic.
Pasul 4
Ridicați și scoateți grila de protecție.
Pasul 5
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 6
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 7
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 8
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 9
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 10
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. AUDI A5 Sportback (8TA)
Pasul 11
Scoateți roata.
Pasul 12
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Desfaceți piulița ce unește bieleta antiruliu la furca amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați elementele de fixare ce unesc bieleta antiruliu de bara stabilizatore. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Pasul 18
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 19
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați elementul de fixare ce unește ansamblu amortizor la furca amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Folosiți cheia hexagonală nr. H18. Folosiți un port tarod.
Pasul 24
Deșurubați șurubul de fixare ce unește furca amortizorului cu brațul de suspensie inferior.
Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Deconectați cablajul senzorului ABS. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Curățați conectorul senzorului ABS. Utilizați o perie curăţitoare din nylon. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Desprindeți conectorul senzorului ABS.
Pasul 28
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 29
Desprindeți brațul de control superior de la portfuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 30
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 31
Desprindeți furtunul de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 32
Curățați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 34
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 35
Desfaceți arcul de fixare al etrierului de frână. Folosiți o rangă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 37
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21.
Pasul 39
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 40
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 41
Scoateți elementul de fixare ce unește telescopul amortizorului cu brațul de control.
Pasul 42
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 43
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 44
Strângeți tija suspensiei asamblată cu basculele într-o menghină.
Pasul 45
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Utilizați o perie curăţitoare din nylon. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Desfaceți elementul de fixare ce unește ansamblu amortizor la furca amortizorului. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 47
Desfaceți furca amortizorului de la ansamblul amortizor.
Pasul 48
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 49
Comprimați arcul.
Pasul 50
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 51
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 52
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 53
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 54
Îndepărtați arcul.
Pasul 55
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – AUDI A5 Sportback (8TA). Sfatul util de la AUTODOC:
Examinați cu atenție burduful, tamponul și bara de sprijin amortizor. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 56
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 57
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 58
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 59
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 60
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 61
Comprimați arcul.
Pasul 62
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – AUDI A5 Sportback (8TA). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 63
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Decomprimați arcul.
Pasul 65
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 66
Curățați locurile de montare ale furcii amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 67
Atașați furca amortizorului la ansamblul amortizor.
Pasul 68
Tratați locurile de montare ale ansamblului amortizor-arc. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 69
Eliberați menghina și demontați jamba de suspensie asamblat cu basculele.
Pasul 70
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 71
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. AUDI A5 Sportback (8TA)
Pasul 72
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 73
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 74
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 75
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 76
Înșurubați elementul de fixare care conectează furculița tijei de suspensie la bascula inferioară. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 77
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – AUDI A5 Sportback (8TA). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 78
Atașați brațul de control superior la portfuzetă.
Pasul 79
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 80
Înșurubați elementele de fixare (2 unități) ale basculei inferioare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 81
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21.
Pasul 82
Atașați furtunul de frână.
Pasul 83
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 84
Atașați conectorul senzorului ABS.
Pasul 85
Montați etrierul de frână și fixați-l. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Pasul 86
Montați arcul de fixare a etrierului de frână.
Pasul 87
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 88
Înșurubați elementele de fixare care conectează jamba de suspensiei la furca suportului amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 89
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 90
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 91
Strângeți elementul de fixare al bieletei antiruliu. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Pasul 92
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 93
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu cu furca amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 94
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 95
Strângeți șurubul de fixare ce unește furca amortizorului la brațul de suspensie inferior. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 96
Strângeți șurubul de fixare ce unește ansamblul amortizor cu furca amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 97
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
AUDI A5 Sportback (8TA) – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 98
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 99
Strângeți elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 100
Strângeți fixarea butucului. Folosiți cheia hexagonală nr. H18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 101
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 102
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 103
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 104
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. AUDI A5 Sportback (8TA)
Pasul 105
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 106
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 107
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 108
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 109
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 110
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 111
Instalați elementele de fixare ale grilei de protecție din plastic a ștergătorului.
Pasul 112
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 113
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru Audi A5 B8
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru AUDI A5 Sportback (8TA)
Vezi mai mult
Cele mai frecvente 5 erori la efectuarea lucrărilor în compartimentul motorului | AUTODOC
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie de făcut dacă climatizorul auto nu funcționează corect | Sfaturi de la AUTODOC