Cum verificăm turbocompresorul

Cum verificăm turbocompresorul
 Verificare turbo: 8 etape simple 
  1. Ascultați motorul în timp ce este rece.

    Dacă auziți zbârnâitul turbinei care funcționează, probabil s-au uzat rulmenții. Scârțâitul metalic, provocat de aripile rotorului ce ating carcasa turbinei, indică aceeași defecțiune.

  2. Inspectați depunerile de ulei de pe carcasa turbocompresorului.

    Dacă le depistați în apropierea roții turbinei, cel mai probabil aceasta din urmă este defectă. Însă dacă observați urme de ulei pe conexiunile cu galeria de evacuare sau conducta de alimentare cu aer, s-ar putea să fie probleme la motor sau la sistemul de ventilare a carterului.

  3. Verificați culoarea gazelor de eșapament.

    Dacă turbocompresorul este uzat, uleiul se înfiltrează în galeria de admisie împreună cu aerul încărcat, după care arde în camerele de ardere. În consecință gazele de eșapament devin negre.

  4. Scanați sistemul cu un dispozitiv special.

    Pentru a realiza diagnosticarea veți avea nevoie de un adaptor, software-ul corespunzător, un laptop sau smartphone. Toate măsurătorile se fac cu motorul mergând în gol. Informații mai detaliate despre această metodă de diagnosticare veți găsi în manualul de utilizare al adaptorului de diagnosticare.

  5. Scoateți turbocompresorul din mașină și verificați dacă rotorul acestuia nu prezintă joc liber.

    Țineți capătul arborelui și încercați să-l balansați dintr-o parte în alta. Jocul liber al componentei nu trebuie să depășească 1 mm. Arborele nu trebuie să se deplaseze de-a lungul carcasei.

  6. Inspectați aripile rotorului și pereții turbocompresorului.

    Primele trebuie să aibă margini ascuțite și netede, fără bavuri, abraziuni sau crestături. Ultimii nu trebuie să prezinte semne de contact cu aripile rotorului.

  7. Asigurați-vă că elementul de acționare și senzorii sunt funcționali.

    Nu trebuie să existe turtiri pe carcasa actuatorului și să nu existe pete de coroziune în partea superioară a tijei. Verificați dacă diafragma mai este încă intactă. Ridicați tija în poziția superioară, închideți orificiul cu degetul și apoi eliberați-l. Tija nu ar trebui să se miște în timp ce orificiul este închis. De îndată ce îl eliberați, tija trebuie să revină la poziția inițială. Verificați partea electrică a actuatorului cu un multimetru.

  8. Dacă aveți un turbocompresor cu geometrie variabilă, verificați dacă nu s-a blocat inelul cu aripi.

    Paletele trebuie să se deplaseze liber. Diagnosticați unitatea folosind un compresor de aer și un manometru. Dacă inelul paletei este intact, actuatorul se va deplasa liber la o presiune de aproximativ 0,6–0,7 bar.

    Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

    Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele