Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs VW Polo 6N1.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW Polo 6N1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 5
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 6
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Polo 6N1
Pasul 7
Scoateți roata.
Pasul 8
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Scoateți etrierul de frână.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 12
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 13
Scoateți discul de frână.
Pasul 14
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 19
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare care unesc articulația sferică de brațul de control al suspensiei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 23
Decuplați articulația sferică de la pârghia de comandă.
Pasul 24
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 26
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Scoateți capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 30
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 31
Scoateți cursa interioară a rulmentului din butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 32
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 34
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 36
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. Sfatul util:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 38
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 39
Tratați elementele de fixare ale butucului roții. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 41
Instalați capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 42
Înșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Utilizați o cheie tubulară №8. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 5 Nm.
Pasul 43
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 44
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 45
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 46
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 47
Atașați rotula suspensiei la brațul de control. Folosiți un punctator.
Pasul 48
Înșurubați elementul de fixare care unește articulația sferică la brațul de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 49
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 50
Înșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 51
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 52
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 53
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 54
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 55
Strângeți elementele de fixare care unesc articulația sferică cu pârghia de comandă. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 56
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 95 Nm.
Pasul 57
Instalați piulița de fixare.
Pasul 58
Strângeți piulița arborelui conducător. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 59
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 60
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 61
Montați discul de frână.
Pasul 62
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 63
Montați etrierul de frână și fixați-l. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 64
Tratați elementele de fixare ale articulației sferice. Tratați dispozitivul de fixare al axului planetar. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 65
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 66
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 68
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Polo 6N1
Pasul 69
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 70
Coborâți autovehiculul.
Pasul 71
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 72
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 73
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: rulment roata – VW Polo 6N1. Sfatul util de la AUTODOC:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.
Pasul 74
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Polo III Hatchback (6N1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Polo Hatchback (6N1)
Vezi mai mult
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC