Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Nissan X Trail T30.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Nissan X Trail T30 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21.
Pasul 4
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. AUTODOC recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 5
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Nissan X Trail T30
Pasul 6
Scoateți roata.
Pasul 7
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Scoateți splintul. Folosiți o rangă.
Pasul 9
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Nissan X Trail T30
Pasul 10
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21.
Pasul 11
Coborâți autovehiculul.
Pasul 12
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți un port tarod.
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 14
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Nissan X Trail T30
Pasul 15
Scoateți roata.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 18
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 21
Deconectați senzorul ABS. Folosiți o rangă.
Pasul 22
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 25
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 29
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 30
Scoateți discul de frână.
Pasul 31
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Scoateți știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește articulația sferică de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 33
Slăbiți elementul de fixare ce unește articulația sferică de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22.
Pasul 34
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 36
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 37
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 38
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. Sfatul util:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 39
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 40
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 41
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă.
Pasul 42
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 43
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 44
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 45
Demontați fuzeta împreună cu butucul roții.
Pasul 46
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 48
Scoateți butucul din port-fuzetă. Set extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 49
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 51
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Set extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 52
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 54
Ajustați prin presare rulmentul nou în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia.
Pasul 55
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 56
Demontați calea de rulare interioară a rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 57
Curățați locul de montare al butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 58
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia.
Pasul 59
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 60
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 61
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 62
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 63
Instalați fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 64
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 65
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 66
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 67
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 68
Instalați piulița de fixare.
Pasul 69
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 77 Nm.
Pasul 70
Instalați știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește articulația sferică de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 71
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 140 Nm.
Pasul 72
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 73
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 74
Montați discul de frână.
Pasul 75
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 76
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 77
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 148 Nm.
Pasul 78
Curățați locul de montare al senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 79
Conectați senzorul ABS.
Pasul 80
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 81
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 82
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 83
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 48 Nm.
Pasul 84
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Tratați elementul de fixare al articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 85
Strângeți elementul de fixare al axului planetar. Utilizați o cheie tubulară №32. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 294 Nm.
Pasul 86
Instalați șplintul. Folosiți o rangă.
Pasul 87
Tratați dispozitivul de fixare al axului planetar. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 88
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 89
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 90
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Nissan X Trail T30. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 91
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Nissan X Trail T30
Pasul 92
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21.
Pasul 93
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 118 Nm.
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 95
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul NISSAN X-Trail (T30)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru NISSAN X-TRAIL (T30)
Vezi mai mult
Ce trebuie făcut dacă cureaua scârțâie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să porniți un automobil după o perioadă lungă de inactivitate | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să restaurezi un filet deteriorat | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la NISSAN X-TRAIL