Cum să schimbați: rulment roata din față la Honda Jazz GD | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
3
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.5 FF (GD3),
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.4,
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.3 iDSi (GD1),
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.5 (GD3),
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.5 EX,
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.4 LX Flex,
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.4 iDSI (GE3, GD1),
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.5 iDSi (GD3),
HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) 1.3 iDSi (GD2)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se inlocuiesc rulmentul butucului roii din faa pe HONDA JAZZ 1 TUTORIAL AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2) și alte modele HONDA
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Experții AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Honda Jazz GD.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții.Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Experții AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Desfaceți piulița de fixare a butucului de roată.Folosiți o daltă plată pentru metal.Folosiți un ciocan.
Pasul 7
Curățați elementul de fixare al butucului roții.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 8
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții.Utilizați o cheie tubulară №32.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați fixarea suportului etrierului.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți șuruburile de fixare (2 bucăți).
Pasul 13
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 14
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați fixarea discului de frână.Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 16
Scoateți discul de frână.
Pasul 17
Scoateți splintul.Folosiți clești.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 21
Curățați elementul de fixare ce unește articulația sferică la portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 23
Decuplați brațul inferior de la fuzetă.Folosiți o rangă.Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 24
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Pasul 25.1
Demontați senzorul ABS de la fuzetă.Utilizați o cheie tubulară №10.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25.2
Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 29
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 31
Extrageți butucul roții din fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.Folosiți un ciocan.
Pasul 32
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată.Folosiți clești cu vârful rotund.Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 33
Extrageți rulmentul butucului roții.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 34
Curățați locul de montare al rulmentului butucului.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Introduceți noul rulment în fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 36
Instalați inelul de siguranţă în fuzetă.Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 37
Montați butucul roții pe fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 38
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 40
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 41
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 44
Cuplați pârghia de comandă inferioară la fuzetă.Folosiți o rangă.
Pasul 45
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 59 Nm.
Pasul 46
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 69 Nm.
Pasul 47
Curățați butucul roții.Folosiți o perie de sârmă.Tratați suprafața de contact.Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 48
Montați discul de frână.
Pasul 49
Strângeți fixarea discului de frână.Folosiți o șurubelniță Phillips.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.
Pasul 50
Curățați locurile de montare ale etrierului de frână și suportul acestuia.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 51
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 52
Instalați șuruburile de fixare (2 bucăți).
Pasul 53
Strângeți suportul etrierului de frână.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 108 Nm.
Pasul 54
Instalați piulița de fixare.
Pasul 55
Strângeți fixarea butucului.Utilizați o cheie tubulară №32.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 181 Nm.
Pasul 56
Strângeți la loc piulița de fixare a butucului de roată.Folosiți o daltă plată pentru metal.Folosiți un ciocan.
Pasul 57
Instalați senzorul ABS pe fuzetă și fixați-l.Utilizați o cheie tubulară №10.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 58
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 59
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Utilizați o cheie tubulară №17.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 43 Nm.
Pasul 60
Instalați splintul.Folosiți clești.
Pasul 61
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Tratați elementele de fixare ale articulației sferice.Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 62
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta.Utilizați lubrifiant ceramic rezistent la temperaturile înalte.
Pasul 63
Curățați suprafața discului de frână.Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 64
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – Honda Jazz GD. Sfatul util:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 65
Înșurubați bolțurile roții.Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 66
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții.Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 108 Nm.
Pasul 67
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul HONDA Jazz Hatchback (GD, GE3, GE2)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru HONDA Jazz II Hatchback (GD_, GE3, GE2)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum să recondiționați jantele roților | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze esențiale ale bătăilor din suspensie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să schimbați motorul la un automobil BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la HONDA JAZZ