Înlocuirea: brațul inferior din față – VW GOLF IV Variant (1J5). Sfatul util de la AUTODOC:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control inferior stâng și drept.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: brațul inferior din față – VW GOLF IV Variant (1J5). Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW GOLF IV Variant (1J5)
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din față – VW GOLF IV Variant (1J5). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.Purtați ochelari de protecție.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 8
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți un port tarod.
Pasul 9
Slăbiți elementul de fixare față al brațului de suspensie. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Deșurubați elementul de fixare posterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 11
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 12
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 13
Scoateți elementul de fixare față al brațului de control.
Pasul 14
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 15
Îndepărtați brațul. Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Instalați un nou braț.
Înlocuirea: brațul inferior din față – VW GOLF IV Variant (1J5). Experții AUTODOC recomandă:
În timpul montajului folosiți numai șuruburi și piulițe noi.Nu deteriorați husa suportului sferic.
Pasul 18
Instalați elementele de fixare ale brațului de control.
Pasul 19
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 20
Înșurubați elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 22
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 23
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 24
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
VW GOLF IV Variant (1J5) – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 25
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 26
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 27
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 28
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 29
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din față – VW GOLF IV Variant (1J5). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 30
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW GOLF IV Variant (1J5)
Pasul 31
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 32
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 33
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru VW Golf 4 Break
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf IV Variant (1J5)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 sfaturi utile pentru conducătorii auto începători | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 8 erori pe care le comit proprietarii de automobile | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți descui automobilul fără cheie | Sfaturi utile de la AUTODOC