Înlocuirea: arc spiral – Mazda 3 BK. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Mazda 3 BK - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mazda 3 BK
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Demontați suportul cablajului ABS.
Pasul 9
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 10
Scoateți elementul de fixare care unește furtunul de frână de telescopul amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 11
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului.
Pasul 12
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 15
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 16
Coborâți autovehiculul.
Pasul 17
Deschideți capota motorului.
Pasul 18
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 19
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mazda 3 BK
Pasul 21
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 22
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Mazda 3 BK. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 23
Comprimați arcul.
Pasul 24
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Demontați suportul, burduful de protecţie împotriva prafului și tamponul limitator ale amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Examinați cu atenție suportul, burduful de protecţie împotriva prafului și tamponul limitator ale amortizorului. Înlocuiți-le dacă este necesar.
Pasul 27
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 28
Îndepărtați arcul.
Pasul 29
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 30
Comprimați arcul.
Pasul 31
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 32
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 33
Decomprimați arcul.
Pasul 34
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 35
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 36
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 37
Securizați elementele de fixare superioare ale telescopului amortizorului (3 bucăți).
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Mazda 3 BK
Pasul 38
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Pasul 39
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 40
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 41
Închideți capota.
Pasul 42
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 43
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 44
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 45
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 46
Strângeți elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Pasul 47
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 48
Instalați clema de fixare a furtunului de frână. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 49
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Mazda 3 BK. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 50
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 51
Instalați suportul cablajului ABS.
Pasul 52
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 53
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 54
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 55
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Mazda 3 BK. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 56
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Mazda 3 BK
Pasul 57
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 58
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 118 Nm.
Pasul 59
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MAZDA 3 Sedan (BK)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MAZDA 3 limuzina (BK)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Top 5 greșeli la procurarea pieselor auto
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 lucruri pe care nu ar trebui să le faci cu o cutie de viteze robotizată | AUTODOC